Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ansjo
#1162784
Jag har fått ett par offerter på en hyffsat utrustad V90 CC med ett par olika motoralternativ, och båda offerterna ligger på 7% rabatt. Läser jag offerten drar de ner hela rabattsatsen på själva bilen, utrustningen är det ingen rabatt på. Är 7% det bästa man kan få tro? Handlar ju ändå om mellan 635-680 000...
Ska köra till ett par andra Volvohandlare med samma spec, för att se vad man kan få för pris där.
Givetvis är det i slutändan vad man får lägga mellan som är intressant, där skilde det 75 000 vad jag får för min gamla bil mellan två handlare. Otroligt :-O) !
Senast redigerad av 1 ansjo, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Jefe
#1162785
Har tagit in några offerter på S90 hos några olika handlare och hamnat mellan 8,5% - 10% på
hela köpesumman. Bilen ska användas privat och har inga andra avtal med handlarna.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
#1162808
Fick 7,5% på allt av åf i Stockholm. Skiljde 60 000 i inbyte mellan återförsäljare :lol:
av AndS
#1162816
För att se faktisk pris bör man ange pris på ny bil + pris på tillägg, särredovisat. Finns inbytesbil ska erbjudet pris anges och till sist vad man får lägga i nya pengar. Det ska då göras för varje offert. Först då kan man hyfsat jämföra olika offerter.

Det blir så svårt att jämföra annars, vill säga omöjligt. Däremot så kan det skänka viss lycka om man bara jämför rabatt i procent om man fått ganska mycket, men inte säkert att det blir lägsta priset :wink:
av Xanthopteryx
#1162823
Knappt 8 på V90 här.
Jämfört med bygg volvo-priset.
Har även fått massa annan hjälp med extrabil i väntan på leverans (allt blev lite knäppt då nuvarande bil blev kvaddad under processen att köpa bil, så det blev att plocka bästa offerten och deala lite typ "Hjälper du mig med extrabil utan för stor förlust så köper jag av dig")
av ansjo
#1162831
AndS skrev:För att se faktisk pris bör man ange pris på ny bil + pris på tillägg, särredovisat. Finns inbytesbil ska erbjudet pris anges och till sist vad man får lägga i nya pengar. Det ska då göras för varje offert. Först då kan man hyfsat jämföra olika offerter.

Det blir så svårt att jämföra annars, vill säga omöjligt. Däremot så kan det skänka viss lycka om man bara jämför rabatt i procent om man fått ganska mycket, men inte säkert att det blir lägsta priset :wink:
Det har jag fått på båda de bilarna jag valt mellan, och de är likadana på grundbilen där rabatten ligger nära 10%, på tillvalen och paketen är rabatten närmast noll. Dessa båda offerter är från samma säljare.
Det som skiljer på offerterna är 10 000 i inbyte på bilen jag lämnar, men det kan vara ren teknalitet då det till slut är samma kontantinsats på båda förslagen, trots att det skiljer i pris på offertbilarna.
Ett annat litet frågetecken är att de inte kan lämna något rent pris på värdet på min nuvarande bil, då bytet ligger såpass långt fram i tiden. Så rent konkret kan jag inte få reda på månadskostnaden innan jag hämtar ut den nya bilen isf....
av ansjo
#1162833
Xanthopteryx skrev:Knappt 8 på V90 här.
Jämfört med bygg volvo-priset.
Har även fått massa annan hjälp med extrabil i väntan på leverans (allt blev lite knäppt då nuvarande bil blev kvaddad under processen att köpa bil, så det blev att plocka bästa offerten och deala lite typ "Hjälper du mig med extrabil utan för stor förlust så köper jag av dig")
Som privatperson och den orderingången de har på Volvo för tillfället är det nog där man hamnar, rabattmässigt. Att man kanske sedan kan deala sig till något vid sidan om får man ta som en bonus.
När jag köpte XC60:n var det driver på serviceavtal, och strax efter jag köpte min kom det på vinterdäck, tillbehörsfälgar och stylingpaket som man missade. Men det går inte att vänta hur länge som helst heller på något bra erbjudande, då kan man få vänta hur länge som helst :roll: :lol: ...
av Xanthopteryx
#1162838
ansjo skrev:
Xanthopteryx skrev:Knappt 8 på V90 här.
Jämfört med bygg volvo-priset.
Har även fått massa annan hjälp med extrabil i väntan på leverans (allt blev lite knäppt då nuvarande bil blev kvaddad under processen att köpa bil, så det blev att plocka bästa offerten och deala lite typ "Hjälper du mig med extrabil utan för stor förlust så köper jag av dig")
Som privatperson och den orderingången de har på Volvo för tillfället är det nog där man hamnar, rabattmässigt. Att man kanske sedan kan deala sig till något vid sidan om får man ta som en bonus.
När jag köpte XC60:n var det driver på serviceavtal, och strax efter jag köpte min kom det på vinterdäck, tillbehörsfälgar och stylingpaket som man missade. Men det går inte att vänta hur länge som helst heller på något bra erbjudande, då kan man få vänta hur länge som helst :roll: :lol: ...
Jag kan återkomma när det är klart sedan.
Kanske får med lastbågar på köpet också, och så slänge han med en domkraft med hjulnyckel (eftersom det puckat nog inte verkar vara med om man inte väljer reservhjul! Hur ska jag då byta mellan vinter och sommar liksom?), plus då andra saker som gällt ersättningsbilen.
Så när den är tillbakasåld plus allt levererat och klar så vet vi vad slutsumman hamnar på.
av AndS
#1162850
Inte för jämförelse mera hur det kan skilja i upplägg:
Vi fick en procentsats på bilen, rabatt på tillbehör var allt från 5% till 100%, samt ett pris på bilen utifrån beräknad körsträcka med befintlig bil till leverans (500 mil).
av ansjo
#1162858
Japp, ska kolla med några andra handlare runtomkring här så det kan ju verkligen vara intressant. Men handlarna söderut i närområdet slipper mig, när de gav sådant uselt inbytespris jämfört med min lokala handlare :roll: .
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11

Jag har svårt att hålla med om att e[…]

Slutsteg original

Slutsteget, som är aktivt, sitter på ba[…]

Dagens ungdom

Johnnype är en hjälte https://www.jagrul[…]