Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
#1167387
bankb skrev:
ansjo skrev:Ungefär samma här, och i första offerten valde jag 21" och vintersulor på 19" men tog bort detta när jag såg priset på däcken. Men de fälgarna är de snyggaste till modellen i mitt tycke, så jag tror jag ångrar mig om jag väljer bort dem.
Är de märkbart stötiga jämfört med 20", där jag tyckte bilen gick riktigt bra vid ojämnheter och fartgupp?
Jag har bara provkört med 20" en gång. Men kan inte säga att jag tycker det är någon skillnad.

Sen jag fick bilen har jag ändå provat att köra rätt hårt över farthinder och på lite sämre vägar. Tycker verkligen komforten är det bästa jag upplevt.

Men som sagt, har nog mycket med referens och smak att göra. Har alltid tyckt att V70 varit svampig och att 5 serien är alldeles lagom. Så jag gillar när chassit är lite hårdare och stummare. Skillnaden mot 5-serien är att CC verkligen sväljer ojämnheterna mycket bättre.

Välj 21", du kommer inte ångra dig! :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Att en V90CC med 21" sväljer ojämnheter bättre än en 5-serie är du nog ganska ensam om att tycka. V90CC har ju fått rätt mycket kritik för att den är hård, 5-serien (F10/F11) uppfattas allmänt som en mycket bekväm bil men mindre sportig än man förväntar sig av en BMW:..
av ansjo
#1170103
Fan, det här med färg alltså...har beställt Osmium Grey och ej nedlackad men med stylekit. Någon som har bra bilder på en sådan?
Användarvisningsbild
av Robbi
#1170140
ansjo skrev:Fan, det här med färg alltså...har beställt Osmium Grey och ej nedlackad men med stylekit. Någon som har bra bilder på en sådan?
Sluta noja dig, blir skitsnyggt!
av ansjo
#1170249
Valde mellan Electric silver, Osmium grey och Crystal white, men vit är vit i mångas ögon och just vitt tror jag blir ganska vanlig färg framöver. Drömmen vore något mellan Electric och Osmium....
Sedan är min personliga åsikt att en mörkare CC nästan kräver stylekitet, medans ljusare bilar blir snyggare utan.
av troubleshooter
#1170528
Är helnöjd med min nerlackade Electric silver, just Electric silver verkar vara tacksam mot smutsen, även
om effekten i färgen försvinner så ser den inte direkt skitigt ut, i alla fall inte på håll 8)
av ansjo
#1170599
Har faktiskt inte sett någon Electric silver ännu, så jag får nog kolla med handlaren när de får in en sådan så man kan se på plats. Jag såg en vanlig vit idag, och så ljus blir det inte....
av troubleshooter
#1170639
Generellt så har återförsäljarna haft samma färger, med samma inredning, riktigt tråkigt faktiskt att titta på bil när det är så, de har inte heller varit utrustade extravaganza, när jag beställde pro paketet och de ventilerade stolarna hade jag inte ens vare sig sett eller testat dem
av ansjo
#1170659
troubleshooter skrev:Generellt så har återförsäljarna haft samma färger, med samma inredning, riktigt tråkigt faktiskt att titta på bil när det är så, de har inte heller varit utrustade extravaganza, när jag beställde pro paketet och de ventilerade stolarna hade jag inte ens vare sig sett eller testat dem
+1 på den. De flesta V90CC jag sett hos handlarna har varit Maple brown...
av ansjo
#1171388
Så hoppade leveransdatum fram en vecka, till v.35 :-)-)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 11
Öppna bilen

Nähä, testade nyss, och sån tur at[…]

Vattenkylare brukar bli att se ut sådär[…]

Karossen. Lyckades kalibrera lägesgivarna ef[…]