Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ansjo
#1166323
Någon som har köpt original 21"? Grymt snygga fälgar, men undrar hur de är att köra på? Kollade vad nya däck kostar till dessa, och de var inte speciellt billiga...
av bankb
#1166363
ansjo skrev:Någon som har köpt original 21"? Grymt snygga fälgar, men undrar hur de är att köra på? Kollade vad nya däck kostar till dessa, och de var inte speciellt billiga...
Hämtade ut min CC med 21" original fälgar i tisdags. Sjukt nöjd! Snyggt som tusan och fortfarande bibehållen komfort!

Jag hoppas att det är fler tillverkare som kommer ut med däck tills det är dags för mig att byta. Annars är det bara att öppna plånboken...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av ansjo
#1166392
bankb skrev:
ansjo skrev:Någon som har köpt original 21"? Grymt snygga fälgar, men undrar hur de är att köra på? Kollade vad nya däck kostar till dessa, och de var inte speciellt billiga...
Hämtade ut min CC med 21" original fälgar i tisdags. Sjukt nöjd! Snyggt som tusan och fortfarande bibehållen komfort!

Jag hoppas att det är fler tillverkare som kommer ut med däck tills det är dags för mig att byta. Annars är det bara att öppna plånboken...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Håller med, jag tror man kanske ångrar sig då priset mellan 20" och 21" inte är så stor...
av bankb
#1166409
ansjo skrev:
bankb skrev:
ansjo skrev:Någon som har köpt original 21"? Grymt snygga fälgar, men undrar hur de är att köra på? Kollade vad nya däck kostar till dessa, och de var inte speciellt billiga...
Hämtade ut min CC med 21" original fälgar i tisdags. Sjukt nöjd! Snyggt som tusan och fortfarande bibehållen komfort!

Jag hoppas att det är fler tillverkare som kommer ut med däck tills det är dags för mig att byta. Annars är det bara att öppna plånboken...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Håller med, jag tror man kanske ångrar sig då priset mellan 20" och 21" inte är så stor...
Jag fick till en schysst deal där dom la på vinterdäck på 19" som kom med bilen. Så mitt val hade ju antingen varit att välja till 20" och sen köpa 19" vinterhjul. Eller välja 21" och sen få vinterhjul på 19".

Så initialt så blev det här billigare och så fick jag 21". :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av ansjo
#1166427
Ungefär samma här, och i första offerten valde jag 21" och vintersulor på 19" men tog bort detta när jag såg priset på däcken. Men de fälgarna är de snyggaste till modellen i mitt tycke, så jag tror jag ångrar mig om jag väljer bort dem.
Är de märkbart stötiga jämfört med 20", där jag tyckte bilen gick riktigt bra vid ojämnheter och fartgupp?
av bankb
#1166441
ansjo skrev:Ungefär samma här, och i första offerten valde jag 21" och vintersulor på 19" men tog bort detta när jag såg priset på däcken. Men de fälgarna är de snyggaste till modellen i mitt tycke, så jag tror jag ångrar mig om jag väljer bort dem.
Är de märkbart stötiga jämfört med 20", där jag tyckte bilen gick riktigt bra vid ojämnheter och fartgupp?
Jag har bara provkört med 20" en gång. Men kan inte säga att jag tycker det är någon skillnad.

Sen jag fick bilen har jag ändå provat att köra rätt hårt över farthinder och på lite sämre vägar. Tycker verkligen komforten är det bästa jag upplevt.

Men som sagt, har nog mycket med referens och smak att göra. Har alltid tyckt att V70 varit svampig och att 5 serien är alldeles lagom. Så jag gillar när chassit är lite hårdare och stummare. Skillnaden mot 5-serien är att CC verkligen sväljer ojämnheterna mycket bättre.

Välj 21", du kommer inte ångra dig! :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av ansjo
#1166443
(D) :-)-)
av ansjo
#1167214
Det blev 21" till slut, leverans i slutet på augusti :-)-)
av bankb
#1167281
ansjo skrev:Det blev 21" till slut, leverans i slutet på augusti :-)-)
Bra val! Grattis till dom snyggaste fälgarna! :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av ansjo
#1167307
Ska bli kul att få hem bilen o några månader, då det häromkring inte är var dag man ser en CC. Än så länge... :wink:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 11

Om jag minns rätt så fick de byta ett c[…]

så ladda upp det du har, är det inet […]

Öppna bilen

Lite lustigt, har precis samma problem nu när[…]

Kollat säkringarna under handskfacket? :[…]