Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pwillow
#1167704
macattac skrev:Jag har sportratt med paddlar i min ich den har rattvärme
Är det den "vanliga" sportratten eller har du R-design på bilen?
I konfiguratorn så skiljer sig sportratten i den vanliga kontra R-design med andra sömmar och R-design-logo.
Om det är den "vanliga" du har, skulle du kunna ta några bilder på ratten?

Ingen av återförsäljarna i göteborg verkar kunna visa upp en sådan ratt så jag skulle vilja se hur den ser ut i verkligheten.
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1167739
Vad jag kunde läsa från länken, så går det inte att få värme i ratten om man byter ratt. Bara om bilen beställs med sportratt och värme från början.

Om man ska byta ratt, så tar de airbagen från den gamla ratten och sätter i den nya..

Detta har kanske någon redan sagt och jag slår in öppna dörrar.. :)
Användarvisningsbild
av Sleeper
#1167740
Har varit i kontakt med Volvo om detta. De säger att jag får byta (från Inscriptionratt) till sportratt, med värme men att det blir dyrt. Beroende på tidsåtgång för arbetet säger de att jag ska räkna med minst 18 000 kr för bytet. Har tappat sugen.
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1167746
Sleeper skrev:Har varit i kontakt med Volvo om detta. De säger att jag får byta (från Inscriptionratt) till sportratt, med värme men att det blir dyrt. Beroende på tidsåtgång för arbetet säger de att jag ska räkna med minst 18 000 kr för bytet. Har tappat sugen.
Oj! Ja, det förstår jag...
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1167772
Nu har jag inte priset på en ratt, men tidsåtgången för att byta ratt på alla andra bilar är typ 20 minuter i motvind. Har du inte fått ett prisförslag konkret på papper så låter det som de bara försöker bli av med dej.

Har precis hämtat en my24. Elvärmaren […]

@lennarte , Har nollat felkoderna, kört ett […]

Jag gjorde en kontroll av AC på precis samma[…]

Hade min V70 på verkstaden idag och fick e[…]