Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ThomasT
#1167569
UMK skrev:Idag var jag förbi BSR och trimmade min Volvo v90 D5. Positivt överraskad över resultatet.
Drog i snitt 0,6 vägen hem och då låg jag mellan 120-140 nästa hela vägen. Vägen till BSR snittade jag 7,4.
Gasresponsen mellan 80-140km/h är riktigt bra jag är riktigt nöjd. Nu blev familjepulkan lite trevligare att köra :D
Du ska nog verifiera förbrukningen vid pumpen också, det är inte helt osannolikt att programmeringen påverkade förbruknings uträkningarna.

.
av PeterHappy
#1167572
UMK skrev:Du kommer aldrig få ut 270 i din D3:a.
Du verkar veta mer än BSR. Varför är inte det möjligt?
Mike68 skrev:Ska bli intressant att se vad D3 AWD hamnar på...
BSR har testat på min bil denna vecka och de påstår att jag kommer bli väääldigt imponerad och nöjd. Hämtar bilen imorgon :D
av perhall
#1167578
Jag har optimerat flera bilar, alla har dragit lika eller mer efter optimeringen...
av Jonathan81
#1167607
perhall skrev:Jag har optimerat flera bilar, alla har dragit lika eller mer efter optimeringen...

Samma här.. Har haft BSR optimering i minst 4 av mina bilar....
av JimmyK
#1167633
PeterHappy skrev:
UMK skrev:Du kommer aldrig få ut 270 i din D3:a.
Du verkar veta mer än BSR. Varför är inte det möjligt?
Mike68 skrev:Ska bli intressant att se vad D3 AWD hamnar på...
BSR har testat på min bil denna vecka och de påstår att jag kommer bli väääldigt imponerad och nöjd. Hämtar bilen imorgon :D
D3 Awd och D4 har samma hårdvara i motorn dvs turboaggregat m.m. Däremot vanliga d3 har ett mindre turboaggregat m.m samt 6-setgad aut. istället för den 8-stegade. Så i D3 Awd ska de kunna få ut samma som i D4:an
av PeterHappy
#1167741
Måste säga att det känns som jag hämtat ut en ny bil igen, fast denna gång en pigg D5:a. Högsta betyg till BSR!
Jag lämnar in bilen igen nästa vecka då de ska fortsätta optimera bilen.
av KarlssonsVolvo
#1168085
PeterHappy skrev:Måste säga att det känns som jag hämtat ut en ny bil igen, fast denna gång en pigg D5:a. Högsta betyg till BSR!
Jag lämnar in bilen igen nästa vecka då de ska fortsätta optimera bilen.
Hur mycket har dom lyckats skrämma upp den i för effekt?
Användarvisningsbild
av Derank
#1168087
ThomasT skrev:
UMK skrev:Idag var jag förbi BSR och trimmade min Volvo v90 D5. Positivt överraskad över resultatet.
Drog i snitt 0,6 vägen hem och då låg jag mellan 120-140 nästa hela vägen. Vägen till BSR snittade jag 7,4.
Gasresponsen mellan 80-140km/h är riktigt bra jag är riktigt nöjd. Nu blev familjepulkan lite trevligare att köra :D
Du ska nog verifiera förbrukningen vid pumpen också, det är inte helt osannolikt att programmeringen påverkade förbruknings uträkningarna.

.

att den skulle dra mindre är knappast troligt, jag har trimmat mer el mindre alla mina bilar genom åren och ingen har dragit mindre sås efter det.
av PeterHappy
#1168111
KarlssonsVolvo skrev:
PeterHappy skrev:Måste säga att det känns som jag hämtat ut en ny bil igen, fast denna gång en pigg D5:a. Högsta betyg till BSR!
Jag lämnar in bilen igen nästa vecka då de ska fortsätta optimera bilen.
Hur mycket har dom lyckats skrämma upp den i för effekt?
Jag har lovat BSR att inte ange effekt och vrid. BSR ska fortsätta nästa vecka då Volvo har lagt in begränsningar i styrningen som inte finns i de andra modellerna. Jag ska prova köra några dagar på väg för att se hur motor och växellåda fungerar. Hittills är jag väldigt imponerad.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8

Ja killar och tjejer. Då behöver jag br[…]

Golv v90

Baserat på vad du beskrivit hade jag i din s[…]

Passar dessa fälgar

De passar och har sett flertalet S/V60 Cross Count[…]

Bilen klagar hela tiden på låg batt[…]