Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Robbi
#1160921
När jag hämtade min nya V90 CC så skulle säljaren demonstrera hur jag fäller ut insynsskyddet. Jag testade och lyckades trycka i clipset som håller det på plats i läge 1. Vi skrattade gott tills han fick reda på av verkstan att de måste riva hela dörrstolpen för att byta det?

Jag väntar alltså på tid för detta jobb. Vad är det för leksak?
#1160954
Robbi skrev:När jag hämtade min nya V90 CC så skulle säljaren demonstrera hur jag fäller ut insynsskyddet. Jag testade och lyckades trycka i clipset som håller det på plats i läge 1. Vi skrattade gott tills han fick reda på av verkstan att de måste riva hela dörrstolpen för att byta det?

Jag väntar alltså på tid för detta jobb. Vad är det för leksak?
Har läst om många andra som haft samma problem. Vi lade till automatgiskt insynsskydd just av den anledningen.
Nu när de ändå river kanske du kan lägga på det också? Försöka få till någon goodwill på det. Du lär antagligen inte ångra dig sedan.
#1160998
Robbi skrev:Jag tror knappast det då säljaren babblade om att det var en uppgradering på väg som jag kommer få.


Skickat från min iPad med Tapatalk
Om du vill ha el istället så testa att deala? Kanske får bra pris? Du får ju trots allt en funktionshindrad bil under okänd tid.
#1161005
Robbi skrev:Bra idé...ska testa.


Skickat från min iPad med Tapatalk
Återkom gärna hur det går.
Det kan ju inte vara helt omöjligt eftersom de ändå måste riva ner halva bilen för att byta plastplupparna. Merjobbet för att lägga in el torde ju vara försumbart. Det är säkert redan förberett för det ändå.
av para
#1161006
Om man har manuellt insynsskydd ska man kunna få det att åka snett uppåt i spåren då?
Det sitter några svarta clips där som hindrar. Testade att vinkla skyddet för att försöka få det att åka upp i spåret men lyckades inte. Ska det gå?
#1161012
para skrev:Om man har manuellt insynsskydd ska man kunna få det att åka snett uppåt i spåren då?
Det sitter några svarta clips där som hindrar. Testade att vinkla skyddet för att försöka få det att åka upp i spåret men lyckades inte. Ska det gå?
Det jag testat på bilar i bilhallen så är det att man viker ner handtaget på skyddet och så ska det då kunna fara upp. Kändes inte jättestabilt (vilken ovan med all icke önskvärd tydlighet visat) men fungerade utan större problem de gånger jag provade.

Det där är bara lurendrejeri. Är sy[…]

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]