Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av thread
#1161705
sorsj skrev:Anmäler rakt motsatt åsikt: tycker att just blinkers blir mycket trevligare och tydligare med glödlampa än med LED, eftersom tändning/släckning blir upp- resp. nedrampat över kanske en tiondels i stället för en tusendels sekund. Ser mycket trevligare ut.
Det finns ju ingen teknisk begränsning som gör att man inte skulle kunna uppnå samma effekt med LED som med glödlampa. Den största nedsidan med glödlampa är i mina ögon att livslängden är kortare än med LED.
av raven76
#1161714
thread skrev:
sorsj skrev:Anmäler rakt motsatt åsikt: tycker att just blinkers blir mycket trevligare och tydligare med glödlampa än med LED, eftersom tändning/släckning blir upp- resp. nedrampat över kanske en tiondels i stället för en tusendels sekund. Ser mycket trevligare ut.
Det finns ju ingen teknisk begränsning som gör att man inte skulle kunna uppnå samma effekt med LED som med glödlampa. Den största nedsidan med glödlampa är i mina ögon att livslängden är kortare än med LED.
På BMW räcker dom för evigt. Iofs vet man inte OM dom fungerar, för dom används inte. :lol:
Kunde inte låta bli...! :oops:
Användarvisningsbild
av robinb3rgsten
#1161736
raven76 skrev:
thread skrev:
sorsj skrev:Anmäler rakt motsatt åsikt: tycker att just blinkers blir mycket trevligare och tydligare med glödlampa än med LED, eftersom tändning/släckning blir upp- resp. nedrampat över kanske en tiondels i stället för en tusendels sekund. Ser mycket trevligare ut.
Det finns ju ingen teknisk begränsning som gör att man inte skulle kunna uppnå samma effekt med LED som med glödlampa. Den största nedsidan med glödlampa är i mina ögon att livslängden är kortare än med LED.
På BMW räcker dom för evigt. Iofs vet man inte OM dom fungerar, för dom används inte. Bild
Kunde inte låta bli...! :oops:
Ja de va väl klent argument. Hur ofta behöver man verkligen byta glödlampa i blinkers? Bilen kommer ja inte ihåg att ja bytt förra lastbilen bytte ja 2 st på ca 50000 mil så de är ju inget jättebesvär.
av andersuw
#1161824
Nej enligt min erfarenhet är glödlampor till just blinkers i det närmaste outslitliga. Kan inte erinra mig att jag bytt en enda på någon av mina bilar. Med tanke på att de brinner så lite kommer det inte helt oväntat. Å andra sidan utsätts de ju för väldigt många tändcykler vilket skulle kunna förkorta livslängden. Men så verkar inte vara fallet. Strålkastarlampor, positionsljuslampor, skyltbelysningslampor och instrumentbelysningslampor svarar för så gott som alla lampbyten jag gjort. Resten brukar hålla bra.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1161827
Jag har aldrig bytt en trasig blinkerslampa men ett helt gäng där färgen börjat spricka och flagna så att de blivit för vita.
av andersuw
#1161852
Fult för att övergången mellan på och av tar en 1/10 s istället för en 1/1000 s eller vad?
av andersuw
#1161855
SBergdahl skrev:Jag har aldrig bytt en trasig blinkerslampa men ett helt gäng där färgen börjat spricka och flagna så att de blivit för vita.
Kan inte erinra mig att jag haft det problemet heller. Kan för övrigt rekommendera Philips Silver Vision om du inte redan har det. Blinkar gör de väl inte bättre än andra men ser lite bättre ut när de är avslagna. Man slipper "äggulan". ;-)
av barcusmrandt
#1161856
Exakt. De är inte särkilt snyggt placerade heller, och syns lite dåligt mitt inne i allt rödljus. Hade hellre sett en liggande led slinga eller liknande. Hade sett 100 år modernare ut, och varit mer tydligt. Nu ser de bara ut som en eftertanke, en extremt billig sådan också.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Det där är bara lurendrejeri. Är sy[…]

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]