Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jacobsson
#1160676
Jaha, så låg det mindre roliga kuvertet på hallgolvet när jag kom hem.
Min bil kan vara drabbat av att skruvarna som håller krockgardinen kan vara defekta och behöver bytas, enligt pappret tar det 4 timmar men tråkigt är det.
Som flera andra beskriver det är det inte kul när man efter att ha fått en ny bil behöver göra ett större ingrepp.
Är det fler som fått detta meddelande idag?
Är det nån mekaniker som kan bekräfta att det tar 4 timmar eller bör man räkna med längre tid? (jag tycker det låter som väldigt snabbt..)
av Jacobsson
#1160704
Det spelar ingen roll i sig, kan ta taxi, lånebil eller cykel men är imponerad över att det går att ta ber taket M.m och byta det som ska bytas för att sedan få ihop allt ytan att ett spår ska synas på 4h.
Användarvisningsbild
av Sleeper
#1160758
Tror de har en specialinstallerad låda i utkanten av fastigheten. Volvos samarbetspartners levererar information direkt till denna låda, via en särskild öppning på framsidan.
av Jacobsson
#1160787
Ha ha, fantastiskt. Första gången jag läste ditt inlägg Sleeper funderade jag på vad du fått i dig..
Men det är helt korrekt, det var med ett klassiskt "snigelpost"
Användarvisningsbild
av JanneP77
#1160793
Sådärja... :-(
Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Rollecop1
#1160955
Jag har också fått återkallande R89714 på min v90 d3-17. Jag har tidigare haft urladdat batteri o bilbärgningshjälp. Omprogrammering på Volvo verkstad. Jag börjar bli irriterad. Har man rätt till hyrbil under 4 tim reparationen ?
av Pekå
#1160963
Med all rätt kräv lånebil, inget att skämmas för en sekund. Se på Volvo personbilars jättestora vinst. Naturligtvis har Volvo gjort sig förtjänta av det inget kommer gratis. Men att ta hem en stor vinst med missnöjda kunder är ingen bra ekvation. Jag tror att Volvo vill lösa det på bästa sätt för sina kunder.

Hejsan Vi tog tag i T-5R’en i helgen som var[…]

Bumpar tråden. Hur gick det? Var det kanremm[…]

Moment hjulagerbyte fram

Någon som har alla moment/åtdragning v[…]

Däckslitage insidan.

Har en citroen c3 2005 som sliter däck p&arin[…]