Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Xanthopteryx
#1160590
Manualen för V90 säger inte mycket användbart gällande detta.
Det enda som står är att man kan låsa bakdörrar och fönster med en knapp, om man har det tillvalet (barnsäkerhetslås, elektriskt).
Inte ett ljud om huruvida det är standard att man kan låsa fönstrena i allafall. En liten blurrig bild antyder så, men...
Någon här som har fakta? Visst är det en liten låsafönsterknapp på förardörren?
av Gorban
#1160605
Xanthopteryx skrev:Manualen för V90 säger inte mycket användbart gällande detta.
Det enda som står är att man kan låsa bakdörrar och fönster med en knapp, om man har det tillvalet (barnsäkerhetslås, elektriskt).
Inte ett ljud om huruvida det är standard att man kan låsa fönstrena i allafall. En liten blurrig bild antyder så, men...
Någon här som har fakta? Visst är det en liten låsafönsterknapp på förardörren?
Ja det finns en knapp på förardörren för att låsa fönstren i baksätet.
av Xanthopteryx
#1160610
Gorban skrev:
Xanthopteryx skrev:Manualen för V90 säger inte mycket användbart gällande detta.
Det enda som står är att man kan låsa bakdörrar och fönster med en knapp, om man har det tillvalet (barnsäkerhetslås, elektriskt).
Inte ett ljud om huruvida det är standard att man kan låsa fönstrena i allafall. En liten blurrig bild antyder så, men...
Någon här som har fakta? Visst är det en liten låsafönsterknapp på förardörren?
Ja det finns en knapp på förardörren för att låsa fönstren i baksätet.
Tackar!
Instruktionsboken är ju bra ibland och riktigt... ja, ibland mindre bra helt enkelt. Synd att barnlåset inte finns separerat på bakdörrarna.
Då hade jag lätt lagt till det.
av Xanthopteryx
#1160673
AKarlsson skrev:Köpte el varianten på xc90 och det är kass eftersom det låser bägge dörrarna. Bmwn hade två knappar. Standard manuella hade varit bättre
Skönt att få bekräftat det jag misstänkt - att man blir tokig på det när båda låses.
Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]

Just det, tillägg… Kollade EGR bö[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]