Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av seabeach
#1160121
Djungelbrand skrev:Listpris på min var 526k och gav 445k privatköp, sjukt nöjd med den rabatten :) Räknar dock in automatisk insynsskydd för 3900 som jag fick trots att jag ej beställt och lyckades tjöta till mig klimatpaket och VOC för kampanjpriset i maj på 5000. Sen fick jag 21" jävligt billigt.

Hallåååå, lär mig, hur f*n gör du? :-O)
av bankb
#1160135
joel80 skrev:16.50kr milen? Låter extremt lågt.. Så lågt kommer man knappt på en liten Fiat. Har du räknat med service, försäkring, skatt, däck och allt annat förutom bränsle?

Säg att du skulle köra 6k mil på 3 år.. Det är med en milkostnaden på 16.50kr en månadskostnad på bara 2750kr... Höjer vi till 9k mil blir det 4125kr/månad... Kan det verkligen stämma?
Det stämmer allt är medräknat. Men jag kör extremt mycket kommer köra 6k per år. Så landar på en månadskostnad omkring 8 300 inkl allt.

Så är väldigt nöjd med förhandlingen även om rabatten säker kunde ha varit något högre :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av bankb
#1160137
Djungelbrand skrev:Listpris på min var 526k och gav 445k privatköp, sjukt nöjd med den rabatten :) Räknar dock in automatisk insynsskydd för 3900 som jag fick trots att jag ej beställt och lyckades tjöta till mig klimatpaket och VOC för kampanjpriset i maj på 5000. Sen fick jag 21" jävligt billigt.
Vad fick du betala för 21"? :)

Snygg förhandling!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av joel80
#1160140
Ok.. Då har du fått väldigt bra restvärde om du kört typ 18k mil på tre år.
Har du servicekostnad i leasingen alltså.. Eller var du tvungen att lägga till serviceavtal?
Användarvisningsbild
av Gurra82
#1160149
Rabatt i % är ju inte allt
Fick 25% på vinterhjul i en offert, men de tog ju över 25000 för 18"
av bankb
#1160159
joel80 skrev:Ok.. Då har du fått väldigt bra restvärde om du kört typ 18k mil på tre år.
Har du servicekostnad i leasingen alltså.. Eller var du tvungen att lägga till serviceavtal?
Jag har valt till servicepaket, så det som ingår i månadskostnaden är bilen, service, tvätt vid varje service, däckförvaring, däckskifte, försäkring, skatt och uppskattad kostnad för däck.

Såklart saknas förbrukningsdelar som torkare, spolarvätska osv. Men slitagedelar som ska bytas på mil är inräknade i servicekostnaden.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av bankb
#1160160
seabeach skrev:Någon som vet vad ÅF tar för V90 CC D4 MED CROSS COUNTRY PRO? Funderar på att ta det istället, skulle vilja veta så att jag kan räkna ut min rabatt...
Kolla Bygg min Volvo.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av seabeach
#1160163
bankb skrev:
seabeach skrev:Någon som vet vad ÅF tar för V90 CC D4 MED CROSS COUNTRY PRO? Funderar på att ta det istället, skulle vilja veta så att jag kan räkna ut min rabatt...
Kolla Bygg min Volvo.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Stämmer tydligen inte med ÅF priser...
Bruten fjäder framvagn

Jag kontaktade bilförsäljaren Bilia, dom[…]

XC - Rear axle sensor

Tänker om det kan vara höjdvinkelgivar[…]

Den eviga däcksfrågan

Varför spacers, det är inte bra för[…]

S80

Söker en S80 2007-2016 Manuell . Välv&ar[…]