Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Spid3r
#1160040
Fick höra idag att min S90 (liksom många andra S/V90 exemplar) ska återkallas pga "skruvarna som håller sidokrockgardinerna". För att byta skruvarna måste tydligen hela innertaket rivas för att kunna komma åt skruvarna.
Lite orolig att återställning kommer att innebära att ett och annat kommer att skramla/gnissla efteråt. Har en bild att det blir aldrig som nytt från fabriken när delarna sätts i en viss ordning etc.
Är det någon som har haft bilen inne för den här åtgärden?
av guldbajare
#1160089
Jag suckade rätt högt jag oxå när jag tog emot en s90 idag på jobbet och fick upp kampanjen på bilen.. den är inte helt rolig att utföra. Blir mycket demonterat i kupen för att utföra den.

Även xc90 är berörd.

Skickat från min SM-G928F via Tapatalk
Användarvisningsbild
av Derank
#1160092
Fyfan, vilken mardröm, personligen hade jag struntat i att få det åtgärdat om det var min bil.
av uniformerad
#1160119
Lider med dig och hoppas jag slipper drabbas av samma sak.
Fick innertaket på XC70 nedplockat vid byte av taklucka, märkte ingen skillnad i bilen efter det, men känslan av att det var gjort satt i, särskilt när de inte löste problemet med takluckan utan det slutade med återköp.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1160245
Innertaket på min XC60 togs ner i samband med reparation av panoramataket. Det har funkat fint i sex år sedan dess.... Men det beror ju lite på mekanikern som utför det.
Användarvisningsbild
av Spid3r
#1160352
APhilipsson skrev:
SundanceKid skrev:Det blir aldrig bra.

Skickat från min Iphone
För att?

Jag kommer få utföra jobbet på min egen s90
Berätta gärna hur det har gått.

Nej, men det är bara känslan att en bilmek ska riva taket på en ny bil, det finns risk att det inte blir 100%, sedan hör av lite gnissel här och var (det är känslan bara alltså).
Sedan är det faktum att detta en ny serie, det är inte så att det en vardagsmat för verkstäderna.
Jag ska nog vänta tills de är varma i kläderna :D
Användarvisningsbild
av gooose
#1160448
Kan nog bli mer problem om man avstår med både ljud och funktioner

oavsett jobb så skall bilen vara bra efter rep men det kanske bara e jag som tycker så


//Gooose
Användarvisningsbild
av Spid3r
#1160636
gooose skrev:Kan nog bli mer problem om man avstår med både ljud och funktioner

oavsett jobb så skall bilen vara bra efter rep men det kanske bara e jag som tycker så


//Gooose
Som sagt det är ju skillnad när man ska riva halva inredningen mot när saker och ting installeras i en viss ordning och allt fallet snyggt på plats. Tur är det att jag har svart tak, annars kan det bli en massa märken som är svårt att undvika...tekniker har ju inte vita handskar och rena verktyg :mrgreen:
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]