Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1159837
Hej har sett att på min r design som strax ska levereras så hänger förardörren ca 3mm förhoppningsvis kommer dom kunna justera till det.
Men har även sett på vissa v90is att bagageluckan ser inte ut att vara centrerad är en mycket stor glipa på vänstersidan gemfört med höger sida.

Någon som varit med om det och fått det åtgärdat?

Skickat från min D6603 via Tapatalk
#1160285
kallegroda skrev:Min bil är inne nu för att få dörrar och baklucka justerade. Enligt handlaren var det ganska lätt att fixa dörrarna men betydligt krångligare med bakluckan. Nu har de haft bilen i tre dagar.
Skall lämna in min r-design nästa vecka för samma problem. La inte märke till det när jag tog ut den för då var jag så ivrig och ville bara ha hem den efter 25veckor. Men såg det klart och tydligt vid första tvätten. Fick ni gratis lånebil?
#1160328
Idag ringde handlaren. De har haft bilen i tre dagar nu. De har lyckats rikta om bakluckan och förardörren. I morgon får jag hämta ut den igen. Tydligen är det något fel med listen på förardörren så den måste bytas. Tydligen är lister restnoterade så jag får åka tillbaka igen om några veckor :( .

Jag har fått gratis lånebil alla gånger. De står för allt utom drivmedel, även trängelskatt.

Första gången jag hade bilen inne på en garantiåtgärd (uppdatering mjukvara för värmaren) fick jag en v40 som lånebil. Denna gång var verkmästaren lite bekymrad. Han hade bokat en XC90 som kompensation för att jag fick en v40 denna gång. Dock hade kunden som haft den innan mig inte behagat att lämna tillbaka den. Jag fick välja mellan att ta en v40 eller att vänta kvar tills XC90:an kom tillbaka. Jag tog v40:n igen.

Offtopic: Min nuvarande lånebil är en v40 med T2-motor och r-design. Det måste vara världens sjukaste kombination.
#1160402
Förardörren ska justeras i morgon innan leverans kl 16:00 :-)

Bakluckan har jag inte hunnit sagt nånting om än för min ordinarie säljare är sjukskriven sen ett par veckor sen och den som har hand om leveransen jobbar bara halvtid. Men ska hämta bilen ändå och påpekade ojämnheter vid bakluckan.



Skickat från min D6603 via Tapatalk
#1161457
Det gick inget vidare för Volvo att fixa min baklucka. Den är fortfarande precis lika snett monterad som innan. När jag påpekade detta följde verkmästaren ut och tittade. Han höll också med om att den satt oacceptabelt snett. Han verkar dock tveksam till om det går att få ordning på det...

Sen får man tjöta lite på kä[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Nej inte hos volvo. Anledningen till att jag ä[…]

Eftermontera bluetooth v70 2012

I stort sett är det bara skärmen du kan[…]

Ja killar och tjejer. Då behöver jag br[…]