Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1160969
EjS skrev:Volvo ska ha credit för att designa muskulina bilar.
Jag menar - allt är feminint nuförtiden. Kolla Fiat 500, Mini, Mercedes C, Porsche 911, ja även nya Jeep Cherokee ser ut som att den är designat av kvinnor.
Säger inte att dom är fula fast jag är inte den typen man som står och sätter håret 2 timmar varje morgon.
Vore bra med flera designs som Camaro, Dodge Challenger, Jeep Grand Cherokee, Volvo V90 CC osv.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Borde finnas en "gilla-knapp" när sånahär inlägg kommer :D :D

Mike
#1161075
barcusmrandt skrev:Nu ska jag inte trampa på några tår här, men jag förstår inte varför man ska köpa "premium" bil, men väljer bort allt som gör den premium... personligen hade jag då valt nånting annat, tex skoda eller liknande då jag hade fått mycket mer bil för pengarna! Känner en hel drös med folk som köper BMW (varför just BMW vet jag inte) och hävdar hela tiden att de kör premium bil. Så åker man med de och inser att det är en 110hk motor, tygsäten och plast överallt i interiören, ingen vettig stereo osv osv. Frågar man sen vad de betalat så kunde de fått en mycket bättre utrustad bil av annat märke för samma pris. Och säg nu inte att "bmw" har bättre kvalitet och bla bla för det tror jag inte på Bild köper man premium bil - fullspeca den!
Arbetskompisen skulle välja firmabil standard v70 eller fullmatad kombi av ickepremiummärke, han valde det senare elbacklucka, skinn, automatlåda m,m. Bilen ska skramlade i varje grupp, ljudvolymen med dubbdäck var öronbedövande. Den var inne på justering/åtgärd jämnt. När man stängde dörren kändes det som att man skulle få handtaget i handen.

Kvalitet, komfort m,m sitter inte i stereon, man får vad man betalar för anser jag. Hellre en bas premium, än en fullmatad budgetbil.
av III
#1161206
joelf skrev:
barcusmrandt skrev:Nu ska jag inte trampa på några tår här, men jag förstår inte varför man ska köpa "premium" bil, men väljer bort allt som gör den premium... personligen hade jag då valt nånting annat, tex skoda eller liknande då jag hade fått mycket mer bil för pengarna! Känner en hel drös med folk som köper BMW (varför just BMW vet jag inte) och hävdar hela tiden att de kör premium bil. Så åker man med de och inser att det är en 110hk motor, tygsäten och plast överallt i interiören, ingen vettig stereo osv osv. Frågar man sen vad de betalat så kunde de fått en mycket bättre utrustad bil av annat märke för samma pris. Och säg nu inte att "bmw" har bättre kvalitet och bla bla för det tror jag inte på Bild köper man premium bil - fullspeca den!
Arbetskompisen skulle välja firmabil standard v70 eller fullmatad kombi av ickepremiummärke, han valde det senare elbacklucka, skinn, automatlåda m,m. Bilen ska skramlade i varje grupp, ljudvolymen med dubbdäck var öronbedövande. Den var inne på justering/åtgärd jämnt. När man stängde dörren kändes det som att man skulle få handtaget i handen.

Kvalitet, komfort m,m sitter inte i stereon, man får vad man betalar för anser jag. Hellre en bas premium, än en fullmatad budgetbil.
Håller med, och behöver man alla märkliga finesser för att använda bilen som bil? Nja eller njä, lite lagom funkar för mig, speciellt om man ska betala med egna surt förvärrande pengar.
Tycker dock som många andra att V90 tyvärr ser baktung och pösig ut, lite nättare framtoning hade inte skadat. Fenomenet att se baktunga och pösiga ut gör ju många tyska bilar såsom BMW, Audi och M-B.Synd Volvo hoppat på det tåget, potentialen i V90 finns, i grunden riktigt fin om man bara inte fått den och se pösig och baktung ut.Hoppas nya V60 inte ger det baktunga intrycket. Och hoppas inte V60 får de märkliga vecken i dörrarna som nya Xc60 begåvats med.
#1161351
[/quote]Hoppas nya V60 inte ger det baktunga intrycket. Och hoppas inte V60 får de märkliga vecken i dörrarna som nya Xc60 begåvats med.[/quote]

Har för mig att Ingenlath sa på presentationen av XC60 att den veckade sidan kommer vara genomgående på hela 60-serien. Kan ha hört fel ¯\_(ツ)_/¯
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Hej! Vill ha tips på billig och bra Bilverks[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Man ska inte förakta 4an. Är ju rappare[…]

Fick samma svar från Volvo Sverige. B[…]

Hej på er, Jag har fått den kär[…]