Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1159948
De ser lite baktunga ut, det kan jag hålla med om. Lite som Mercedes Shooting brake. Gillade inte bakljudsen alls i början och var mera sugen på en V60 eller XC60 men tror jag gjorde rätt val iaf.
Bilagor
car_6.png
V90 T5 Bifuel med ljus textil/skinn, momentum med lite tillägg.
car_6.png (308.41 KiB) Visad 514 gånger
#1159949
jcartel skrev:V90 Kinetic Business D3e med lite extrautrustning (Klimatpaket/VoC, park.sensor bak/fram m assist, kamera bak, CarPlay, drag, tonade rutor).
Kom inte och säg att den här bilen inte ser ut och känns SNYGG och PREMIUM :D Och det till under 360k kr :)
Svart gör ju underverk på den bilen, och måste vara det okrönta färgvalet på S/V90. Vit som i viss mån funkade på V70 II gör sig inte bra här.
Men att överhängen är groteska på S/V90 fastställdes ju redan när vi såg de läckta modellbilarna. :)
#1159951
jcartel skrev:
falkn skrev:
jcartel skrev:V90 Kinetic Business D3e med lite extrautrustning (Klimatpaket/VoC, park.sensor bak/fram m assist, kamera bak, CarPlay, drag, tonade rutor).
Kom inte och säg att den här bilen inte ser ut och känns SNYGG och PREMIUM :D Och det till under 360k kr :)
Det är helt klart en snygg bil och linjerna finns där. Det enda som stör bilden för mig är att fälgarna är två storlekar för små för att harmonera med designen. Fälgarna ser inte ut att vara designade för bilen. Jag har dock full förståelse för att det är något man får dra in på när man har en budget eller ett visst antal basbelopp att förhålla sig till.
Såklart är större fälgar snyggare, precis som träpanel och skinn är trevligare än plast och tyg.
Jag tycker personligen att dessa 18" hjul ser riktigt bra ut på bilen, däremot de standard 17" ser för trista ut tycker jag. För att inte tala om V90 utan Tors hammare (finns de ens? aldrig sett någon). Så ja, även jag tycker att det finns en gräns för hur lågt specad en kan vara och ändå se cool och snygg ut :)
Jag har mött vita V90 med halogen och sett ett par på Liljas parkering, hyrbilar? statliga? anskrämligt. Tyvärr inget foto
#1159955
Detta med tjänstebil o prisbasbelopp måste ju svetta många köpare och säljare.
Jättesvårt att få ihop det. Särskilt då jag tycker man behöver inscription + lull lull för att det ska vara nåt o ha med 90-serien.
Då kan man lika gärna ta en Business o sätta på stylingpaketet + krom fram, vilket lyfter bilen enormt. (om man nu klarar sig utan momentum inuti)
#1159958
W.A.P.E. skrev:Detta med tjänstebil o prisbasbelopp måste ju svetta många köpare och säljare.
Jättesvårt att få ihop det. Särskilt då jag tycker man behöver inscription + lull lull för att det ska vara nåt o ha med 90-serien.
Då kan man lika gärna ta en Business o sätta på stylingpaketet + krom fram, vilket lyfter bilen enormt. (om man nu klarar sig utan momentum inuti)

Som tjänstebilsförare är det insidan som är viktigast, iaf för mig.
#1159961
Strei73 skrev:
W.A.P.E. skrev:Detta med tjänstebil o prisbasbelopp måste ju svetta många köpare och säljare.
Jättesvårt att få ihop det. Särskilt då jag tycker man behöver inscription + lull lull för att det ska vara nåt o ha med 90-serien.
Då kan man lika gärna ta en Business o sätta på stylingpaketet + krom fram, vilket lyfter bilen enormt. (om man nu klarar sig utan momentum inuti)

Som tjänstebilsförare är det insidan som är viktigast, iaf för mig.
Visst är det så, men jag är för mycket "ambassadör" för Volvo för att känna att det inte "sitter" på utsidan också :)
#1159965
Strei73 skrev:
W.A.P.E. skrev:Detta med tjänstebil o prisbasbelopp måste ju svetta många köpare och säljare.
Jättesvårt att få ihop det. Särskilt då jag tycker man behöver inscription + lull lull för att det ska vara nåt o ha med 90-serien.
Då kan man lika gärna ta en Business o sätta på stylingpaketet + krom fram, vilket lyfter bilen enormt. (om man nu klarar sig utan momentum inuti)

Som tjänstebilsförare är det insidan som är viktigast, iaf för mig.
Inga problem där heller tycker jag :)
Extremt nöjd

EDIT: Dock, hade jag fått välja igen och haft en något högre budget så hade jag alla gånger kört på automatväxlad. Trots att det är den bästa manuella låda jag någonsin kört så är det tydligt att V90 är en bil gjord för automat.
Bilagor
IMG_0683.JPG
IMG_0683.JPG (1.6 MiB) Visad 512 gånger
Senast redigerad av 1 jcartel, redigerad totalt 0 gånger.
#1159966
Strei73 skrev:
W.A.P.E. skrev:Detta med tjänstebil o prisbasbelopp måste ju svetta många köpare och säljare.
Jättesvårt att få ihop det. Särskilt då jag tycker man behöver inscription + lull lull för att det ska vara nåt o ha med 90-serien.
Då kan man lika gärna ta en Business o sätta på stylingpaketet + krom fram, vilket lyfter bilen enormt. (om man nu klarar sig utan momentum inuti)

Som tjänstebilsförare är det insidan som är viktigast, iaf för mig.
Jag håller med dig fullständigt. Jag lägger mycket hellre pengar på saker som jag som förare kan uppskatta, istället för saker som sitter på utsidan som jag ändå inte ser.
#1159983
W.A.P.E. skrev:Detta med tjänstebil o prisbasbelopp måste ju svetta många köpare och säljare.
Jättesvårt att få ihop det. Särskilt då jag tycker man behöver inscription + lull lull för att det ska vara nåt o ha med 90-serien.
Då kan man lika gärna ta en Business o sätta på stylingpaketet + krom fram, vilket lyfter bilen enormt. (om man nu klarar sig utan momentum inuti)
Utan att dra alla över en kam, men 9 av 10 bilar i den här klassen oavsett märke är ju tjänstebilar idag. Man väljer "premiummärkena" utifrån tre huvudsakliga punkter.
1. Säkerhet
2. Komfort
3. Andrahandsvärde

Då finns det sällan eller aldrig utrymme för R-design, style-kit, 21" hjul m.m.

Sådant är ju i alla fall stendött på beg.marknaden

Men en premiumbil från de stora märkena är ju alltid premium utifrån ovanstående pu kter oavsett utrustningsnivå.
Därav fler Volvo, VW, MB, BMW och Audi bland "snikutrustade" solidvita tjänstebilar och taxi.

Som tjänsteförare är ju säkerhet, komfort och ev. förarrelaterad utrustning mycket mer värt än exteriör utrustning.

Köper man en sådan här bil privat visar man
1. Att man har ett intresse för ett märke eller premiumbilar i synnerhet
2. Att man har råd
3. Att man gillar modern teknik och design
4. Eller...och nu får jag väl skit....att man vill visa att man passar in bland de andra bilarna i villakvarteret. Där är ju utseende allt!!

Då väljer man kanske bort funktioner som ingen ser till förmån för yttre attribut. (Hade själv en kollega som bytte ut D3 emblemet mot ett D5 för att grannen körde D4. Helt sant).

Själv hade jag alla dagar i veckan valt en Inscription om jag hade köpt privat. Nu räckte inte pengarna till det när jag utrustade insidan med det jag ville/behöver på min kommande V90.

Sedan får man ju tycka vad man vill om utseendet på den nya 90- serien. Ingen design gillas ju till 100% av alla.
Och vill man sticka ut mer från taxikön eller svenska vägar bör man ju inte välja en Volvo kombi. :wink:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Superkort klipp men så här ser det ut f[…]

Hamnat i världens undergång. Ullared en[…]

@White , Så länge är det faktist […]

@White , Det är tillfredsställande ;-)[…]