Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1167032
SundanceKid skrev:Orkar fan inte lämna in den.....Kommer ju aldrig bli bra! Meckigare med glastak säkerligen också.
Om man ska göra det, vilken firma i eller runt gbg är bäst?

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
Bil-Nilsson i Alingsås kör på löpande band nu och har fått upp rutin. Min blev bra där.
#1167038
En annan sak som inte var så kul är att jag fick låna en S60 R-design med T5, fan vad kul den var att köra och min V90 CC D4 AWD kändes som en traktor efteråt. Men, V60 är för liten för familjebil. Ska köpa en sådan så snart barna flyger ut.


Skickat från min iPad med Tapatalk
#1167056
Robbi skrev:
SundanceKid skrev:Orkar fan inte lämna in den.....Kommer ju aldrig bli bra! Meckigare med glastak säkerligen också.
Om man ska göra det, vilken firma i eller runt gbg är bäst?

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
Bil-Nilsson i Alingsås kör på löpande band nu och har fått upp rutin. Min blev bra där.
Hur lång tid tog det?

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
#1167096
Min ska in för byte av skruvar, enligt Bilia behöver dom ha bilen i två dagar för att åtgärda felet. Jag har taklucka, blir spännande att se/ höra hur det blir efter åtgärden..
Dom fick en lista med annat som inte heller lirar, knarrande och skallrande saker osv..
#1167113
Om detta gäller krockgardinens skruvar så åtgärdades det på min i förra veckan.
Bara den åtgärden tar mellan en timma till över en halv dag. När dom plockar ner allt och ser hur det ser ut vet dom om bilen är drabbad. Är den inte det sätter dom ihop den igen och vips, klart på en timma. Har man osis behöver alla skruvarna bytas och då tar det drygt en halv dag.
Det här var i alla fall vad dom sa till mig, jag hade dock bilen inne i två dagar men då gjordes även mjukvara, VOC, polestar, byte av framruta och rekond.
Jag körde Bilia i Stockholm och har taklucka. Inte ett spår syns av att bilen varit demonterad.
#1167194
Min ska in på den kampanj nästa vecka. Har panoramataket. Någon med det som vart inne och som kan tala om hur det gått.
Vill inte ha något skrammel eller vibrationer efteråt.

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
#1167233
APhilipsson skrev:Skruvar som håller krockgardinerna byts ut o ev de som gått av borras ur.
Det har inte varit några problem att montera ner taket o återställa. Men 1 timme hinner man det inte på.
Jodå, jag lämnade in min kl.08.00, 09.15 fick jag ett sms om att den var klar. Vad de gjort vet jag inte.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Sitter ju backkamera i vilken V70/XC70 som hels[…]

Tack för ett utförligt svar Lennart! S&a[…]

Fattar inte riktigt detta. Alla av nya generatione[…]