Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1165491
Jacobsson skrev:Så var det äntligen dags för att ge bilen lite underhåll.
1 byta framruta
2 uppgradera mjukvara och VOC mjukvara
3 lägga in Polestar och typbesikta
4 se över återkallningen av krockgardin
5 liten rekond

Lämnade in bilen måndag kl 07:00 och hämtat idag tisdag 18:00
Tidsåtgången var Bilias idé, men den sprack.
1,2,4,5 gick bra, polestar är inne men loggan var slut så den får jag senare, regbesiktningen hann dom inte med så den får jag göra sen, fick i alla fall papper på det.

Den nya mjukvaran med fix för VOC fungerar helt klockrent!
Tyvärr har nu HUD slutat fungera..

Under tiden bilen varit inne har jag kört en maxutrustad xc60(gamla -16) men vilken skillnad i körupplevelse och ljud, gamla Harman/Kardon är mycket sämre än standard stereon i nya serien.

Nu har jag kört en bra bit med min XC90 T8 Polestar och vilken skillnad det blev!! Mycket piggare, gladare och roligare helt klart värt pengarna!!

Det syns inte heller ett spår av att taket varit nermonterat. Jag hade ett antal av skruvarna till krockgardinen som var av så det var jävligt bra att återkallningen gjordes!
Har HUD slutat fungera totalt?
#1165501
Jacobsson skrev:Japp, helt släckt.
I inställningarna är allt ibockat och ser bra ut men inget visas på rutan.. trist som tusan jag gillar skarpt HuDen
Konstigt ??:-/
Jag uppdaterade min igår och HUD fungerar helt OK.
Borde inte vara skillnad på T8-D5 programvaran för HUD.

Frågade du PST om programvaran gick in utan problem? eller fick han problem? min PST lyckades inte lägga in programvaran utan fel en gång och jag fick massa konstiga problem.
Vi löste det med att vänta en dag sedan uppdaterade han bilen igen utan problem och allt var OK igen.

OT
Jag avistalerar alla appar efter en total uppdatering av bilen eftersom dom fungerar bättre då.
Givetvis installerar jag dom igen
Det är en rekommendation av Volvo fast verkstaden brukar glömma att påpeka detta.
#1165555
barcusmrandt skrev:Kan det att hud slutat fungera ha nåt med bytet av framrutan att göra? Eller har den faktiskt slutat helt?
I Saab 9-5 krävdes det en speciell framruta för att HUDen skulle fungera, gissar att det även gäller för Volvo även om utvecklingen har gått framåt sedan dess. De har helt enkelt satt in fel framruta...
#1165560
Cokeisit skrev:
barcusmrandt skrev:Kan det att hud slutat fungera ha nåt med bytet av framrutan att göra? Eller har den faktiskt slutat helt?
I Saab 9-5 krävdes det en speciell framruta för att HUDen skulle fungera, gissar att det även gäller för Volvo även om utvecklingen har gått framåt sedan dess. De har helt enkelt satt in fel framruta...
Ja det stämmer. Det krävs en framruta med polarisering för att det ska funka. Tyvärr gör det också att man inte ser hud om man har polariserade solglasögon. Men kan man inte se ner i hud projektorn och se om det lyser eller nåt, för att se om den är av eller om det bara inte visar på framrutan?
#1165568
Kolla så inte bara inställningen gjort så HUD:en försvunnit ur synfältet. Enklast är att klicka på ditt minne på dörren. Det händer titt som tätt för mig efter den senaste uppdateringen!
#1165796
Hej igen, ni kan ha rätt angående inställningen.
När jag hoppade in i bilen igår stod det att jag var "gäst" idag når jag klev in stod mitt namn dvs den kände igen min nyckel. Nu var även HUD tillbaka så det var nog något svaj på den.
I övrigt är jag jäkligt nöjd med Polestar, tycker dock det är lite synd att inget i det digitala i displayer påvisar att man har polestar. Emblemet fick jag idag och regbesiktning blir på torsdag nästa vecka.
Visst är det inte olagligt att ha gjort optimeringen men inte regbesiktning?
#1168906
Jag hämtade bilen idag. D4awd polestar och kan säga att jag är positivt överaskad. Bien känns pigg och drar riktigt bra. Jag kommer inte riktigt ihåg om det är någon skillnad mot standard eftersom jag tesyade bien för 2 mån sen. Sunmering d4awd går riktigt bra och alla funderingar som jag hade innan om bilen är för tung fr 200hk är borta.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Är ovanligt med ljuddämpning i 17" […]

Bakfjädrar.

Ja du, det är inte lätt att veta nä[…]

Om det tagit tio år innan det finns för[…]

Leasing bildäck

Hej, Jag och min sambo har leasat bil och lä[…]