Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1155246
s6025t skrev:Om det nu skulle gå att få ut samma effekt o körbarhet i en D4 varför stoppar då Volvo i en dyrare turbo o power pulse i D5 som standard? Då måste det väl bli billigare för Volvo att köpa in samma turbo som D4 o skippa power pulse på D5an.
Powerpulse har inget med vilken effekt motorn klarar utan att den ska ge effekt snabbare på gaspådrag.
Vad är det som säger att D5ans turbo är dyrare, däremot kanske man utvecklar nya komponenter som är till för att ge högre hk till oförändrad eller lägre utsläppsnivåer. Tar man D4 kanske man inte kan ta ut mera än 200hk för att kunna typa bilen med oförändrade utsläppsvärden, behöver inte ha att göra med vad motorn klarar. Övriga optimerare behöver inte ta hänsyn till det då de inte ger några sådana garantier.
#1155865
dozking skrev:
SundanceKid skrev:Finns det till t5?

Skickat från min Iphone
Fick detta svar när jag fråga dem i måndags.

Hi, there will be more information about this engine in Q2 this year. Kind regards, Polestar

Har nu fått svar från Polestar angående T5. Det kommer vecka 28, men han sa även att det kan bli lite tidigare om allt flyter på. :(
#1155894
FilipDjurberg skrev:
dozking skrev:
SundanceKid skrev:Finns det till t5?

Skickat från min Iphone
Fick detta svar när jag fråga dem i måndags.

Hi, there will be more information about this engine in Q2 this year. Kind regards, Polestar

Har nu fått svar från Polestar angående T5. Det kommer vecka 28, men han sa även att det kan bli lite tidigare om allt flyter på. :(

Hur många HK blir det extra?
#1155900
Hur många HK blir det extra?[/quote]


Jag har inga fått siffror på detta men antar att det blir 10-20hk som på dom andra motorerna.. Jag tycker det är lite snålt, upp mot 30-35 hade varit trevligt! Men nu uppgraderar dom ju även växellåda och lite annat smått och gott. Folk köper det oavsett vad, :P
#1155919
Jag har fått reda på att man inom en snar fesmtid ska kunna köpa HK med VOC.
Dvs välj 10hk och betala några tior eller hundringar så får Du fler hk under en viss tid.
Nån mer dom hört det från sin säljare?
#1155932
Jacobsson skrev:Jag har fått reda på att man inom en snar fesmtid ska kunna köpa HK med VOC.
Dvs välj 10hk och betala några tior eller hundringar så får Du fler hk under en viss tid.
Nån mer dom hört det från sin säljare?
Aldrig hört talas om det! Ska bli spännande och se hur det funkar om det stämmer. Jag skulle köpa det garanterat.. :lol:
#1155935
Jacobsson skrev:Jag har fått reda på att man inom en snar fesmtid ska kunna köpa HK med VOC.
Dvs välj 10hk och betala några tior eller hundringar så får Du fler hk under en viss tid.
Nån mer dom hört det från sin säljare?
Hur löser Volvo det med registreringsbesiktningen? Eller ska de typa in kommande bilar med högre effekt?
#1156031
Vad jag fick förklarat så gällde detta bara för en kortare tid och då kanske man inte behöver regbesiktiga?
Ett exempel jag fick var om man skulle dra ett tungt släp och ville ha lite extra under ett par dagar, vi får se om det kommer en sådan information senare från Volvo men taken är rätt kul.
Tekniken skapar många nya dörrar, med vissa höga trösklar men i alla fall rätt kul!
#1156294
Ser att det nu har släppts en optimering för t5 motorn. Föga förvånat så är det inte mycket toppeffekt, men jag kan inte låta bli att bli lite intresserad av de 50 extra nm.

Någon som vet om det brukar finnas erbjudande på polestarootimeringar? Precis som man har på andra tillbehör eller är det alltid samma priser?
Senast redigerad av 1 Malmoo, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]