Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1169043
Skulle vilja tipsa forumet om en kampanj på en Polestar optimering.

Tänkte att det inte skulle gälla nyare bilare, men efter samtal med Mechanum så är jag inbokad för operation nästa vecka. Så länge det var en kompatibel bil så gällde erbjudandet.

Kunde vara på plats då det gick relativt fort och betalar 6900 kr (ordinarie 9200 kr).

Bilen är en Volvo s90 t5.

Jag har velat lite mellan BSR:s framtida (högre effekt) och mellan den säkerhet man får med Polestars uppdatering genom att slippa oroa sig om det olagliga och de eventuella försäkringsfrågorna som kan dyka upp.

http://www.mechanum.com/vara-varumarken ... /polestar/

Mitt val blev nu Polestar, då jag tyckte kampanjen något förbättrade jämförelsen mellan de två alternativen.

Hoppas det hjälper någon!
#1174151
Har kört min 2017 xc90 D5 AWD i drygt 200 mil nu, känns rejält pigg o glad de lilla 4an - positivt överraskad!!
(gick från 2016 xc60 Polestar D5, som känns mkt avlägset nu... ffa slirautomaten och HKljudet som var riktigt dåligt)

MEN.. Det finns ju Polestar - som enligt beskrivning inte ger så mkt mer än 5 hk o 20 nm vridmoment, vmax vrid från 1500 rpm ist för 1750 rpm.

Å så lite nya egenskaper i drivlinan - stora frågan är - hur mkt märks det?
Är det värt 7000kr?

Någon som gjor det på en D5?
Drar en del båtsläp etc så motor kan man aldrig få för mkt av.
BSR etc går bort - man våga inte chansa på denna hög med elektronik.
#1174160
Jag gjorde det på min D4awd och för mig märks det. Jag var lite tveksam i början men nu är jag 100% säker att det finns skillnad. Jag gick från 190 till 200hk och bilen är piggare svrar bättre vid stillasående. Den känns inte klen alls.
#1175015
Jag vet att jag kommer bli ifrågasatt men det flr man väll acceptera när man skapar diskutioner här :)
Tom tank och ja var ensm i bilen,sportläge och 0-100 från stillastående på 7,9s
Bilen är jätte kvick i början från stillastående och senare mot 100 lite segare.
Måste säga att kag är väldigt nöjd
#1176748
Kunde inte hålla mig längre - bilen har gått ganska precis 100 mil nu så idag beställde jag Polestar optimeringen, har tid om ganska precis två veckor. Känns länge men Apple CarPlay, Volvos dubbla integrerade slutrör och senaste Sensus kommer installeras samtidigt så det är klart värt att vänta på ;-)
#1176885
Fick min t5 optimerad i veckan. Märker en hel del skillnad, den är liksom något mer haha optimerad. Känns som att bilen saknat detta.

Mellanregistret är mycket förbättrat!

Om det är värt 9200 kr ? nja

Är det värt 6900 kr på mechanum. Jo faktiskt.

Njöt i två dagar innan frugan drog både fram och bakfälg (21") i trottoarkanten. Rekommendation på fälgrenovering i malmö?

Gaaaaah!
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Det är inte reglervententilen på AC s[…]

Löjliga priser XC70

40tkr är inte mycket att leva på f&[…]

Väcker gammal tråd, har exakt samma fel[…]

Udda specade bilar

Skinnklädd panel saknas på väldig[…]