Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1156362
Bra tips, tror jag har testat det och det är volvos stol.
Ska kika en gång extra imorgon.

Ska också säga att det går hur enkelt som helst när inget barn sitter i. så fort barnet är på plats är det svårt som attan.
#1156365
Håller med om att den är onödigt krånglig - och det går ju inte alls om barnet har overall. Mycket krångligare än t ex Maxi Cosi Mobi, men den är ju å a s alldeles för stor, bygger alldeles för mycket framåt.

För mig var det helt omöjligt innan jag kom på (läste på nätet) om just de där axelpuffarna. :) Men det kan ju vara något annat fel på din stol, förstås.
#1156366
Håller med till fullo om det där med overallen!
Ska se om det är puffarna som gör det imorgon för allt annat verkar fungera bra. Sjukt irriterande.
kan jag inte fixa stolen får jag inte ok på Polestar av frugan.. ;-)
#1156371
Haha, bra deal. :) Är f ö fortfarande sjukt nöjd med min XC90 - särskilt efter senaste uppgraderingen. Nu funkar VOC felfritt. Älskar luftfjädringen, tur jag tog med den. Älskar nog det mesta, förresten (utom Spotify).

Sorry för att jag snott ämnet till något annat. Har f ö också uppgraderat via Polestar. Kan inte direkt säga att jag märker enorm skillnad, men svårt när man inte kan göra A/B-tester. M t p bilens pris var det dock en non-issue att lägga lite pengar på Polestar också, i a f för mig. :)
#1162082
Jacobsson skrev:10/4 är det dags för:
- polestar och Regbesiktning
- ny vindruta
- VOC uppdatering
- åtgärd av krockgardin
Vilken bil och vilken moto?
#1162308
Umbriel skrev:Jag har lite problem med att förstå det här med polestar optimeringen, det är "bara" en mjukvaruoptimering, eller hur?
Den ger mer hästkrafter och vrid utan att öka förbrukningen eller bryta mot Euro 6 normerna?
Varför är den inte standard?
Polestars optimering ändrar även på andra parametrar i drivlinan som tex hur växellådan beter sig i olika situationer. Det är optimeringarna av resten av drivlinan utöver bara effekt och vrid som differentierar deras optimering från andra som tex BSR.
Svaret på varför det inte är standard är nog att de vill tjäna pengar skulle jag tro :)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9

Casual dating at its finest – join the leadi[…]

Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]