Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av RilleS
#1151288
Efter mycket klickande på Bygg Din Volvo och beslutsångest så sitter man nu med en undertecknad orderbekräftelse på en V90 CC D4 AWD PRO :D och väntar på att det ska bli v28.

Jag fegade lite på Teknikpaketet och valde inte PRO. Skillnaden är parkeringskamera bak och HUD. Parkeringskameran bak har jag lagt till separat vilken står för nästan halva merkostnaden för PRO-paketet.

Frågan är om det är värt att lägga till en dryg femtusing för Teknikpaket PRO och även få HUD.
Har man någon nytta av det, kommer det vara fördel den dag man ska sälja bilen?

//Rille
#1151295
RilleS skrev:Har man någon nytta av det, kommer det vara fördel den dag man ska sälja bilen?
Andrahandsvärdet lär inte påverkas.
#1151299
Välj vad du vill ha, bilen får du såld den dag du vill med eller utan hud.
Kag trivs som tusan med Hud, skulle inge välja bort den.
Min sambo har den av, hon tycker den är som reflektioner i rutan.
Jag skulle dock välja till, den gör inte mycket på månadskostnaden och du kommer säkert ha nöje av den!
#1151325
Frågar du mig är det GIVET att du tar hela paketet. Vad är det för peng att oja sig över i sammanhanget? HUD är enormt skönt i vardagen. Jag älskar det! Förutom det praktiska, säkerhetsaspekterna och coolhetsfaktorn tycker jag också att det hör till en modern bil.

Jag blir fortfarande förtjust varje gång jag får telefonsamtal i bilen och det visas i HUDen. Samma när man navigerar, guld också att få turn by turn-instruktionerna i synfältet.
#1151329
Håller med de ovan som säger att du skall ta HUD.
Var lite ovant till en början, men nu när jag vant mig vid det tittar jag, nästan, aldrig på den vanliga instrumenteringen.

Vid en körning till Stockholm förra veckan blev jag extra tacksam över navigationen i HUD, turn by turn med detaljerad filanvisning direkt i vindrutan, det var guldvärt.
#1151390
Innan min nya V90 hade jag bara provkört någon bil med HUD och tyckte att det var irriterande och därför skulle jag inte har valt HUD men den kom som extra" i någon paket. MEN ... efter att nu haft min V90 nästan två månader är jag mycket nöjd med HUD och tycker att det är inte bara lätt att kolla på hastigheten men när man använder navigationen så sätter jag bort rösten då jag ser informationen så bra i HUD. Då behöver jag inte lyssna på rösten på navigationen som är - i alla fal i den finska versionen - hemsk!
#1151391
Ett måste idag . Tycker inte det är så dyrt heller. Den är cool och bra ur säkerhets perspektiv
#1151445
Fortsätter frågeställningen lite. Har byggt ihop några V90cc nu, men varförgår det i team ha head up display och 360 kamera i samma konfiguration? Tycker inte de bör krocka med varandra på något sätt....?

har du provat göra rent sensorn i LMM? an[…]

Köpråd

Jag kör V60 D4, på 70/80 väg 0.42l[…]

Löjliga priser XC70

Det är inte bara den branschen. Jag uppdatera[…]

Service

Gjorde storservice förra året på […]