Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av salmonsalar
#1151049
Har haft min V90 i snart 3v och är väl hyfsat nöjd än så länge.
Lite gnäll finns dock.
1. Spotify appen slutar spela musik efter ett tag, stannar med buffrar... Som meddelande. Byt man till FM och tillbaka igen så funkar det ett tag till.
2. Hur laddar jag ner fler appar? Finns ju bara TuneIn, Spotify och någon till installerad. Skall väl finnas fler vad jag läst på Volvo sidorna.
Det kommer inte upp något alls under download center när man skall söka nya appar.
Är det ett lokalt problem hos mig?
Kopplat upp bilen via modemet i bagaget...

Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk
Användarvisningsbild
av Derank
#1151051
samma sak sas det då sensus connect släpptes, nya appar i framtiden, kommer förmodligen aldrig att ske, det är ju föråldrat innan det kommer in i fordonen, jag har inte ens sett en uppdatering på Tunein sedan det kom till sensus connect. telefonappen ligger väl 10 versioner längre fram. Radioplay har jag lyckats start 2gg på snart ett år tror jag, står annars bara och snurrar de få gånger jag testat det.
av guldbajare
#1151062
Ang Spotify så är volvo väl medvetna om problemet och jobbar på att lösa även den mjukvaran.

Skickat från min SM-G928F via Tapatalk
av Gorban
#1151086
Först körde jag uppkoppling via bilmodem och det erbjudande Volvo har via Telenor. Då buffrade Spotify nästan hela tiden. Sedan bytte jag till mitt SIM-kort från Tre och nu buffrar det sällan. Fungerar ganska bra.

Nästa app som Volvo har sagt ska komma är Skype for Business.
av salmonsalar
#1151090
Har problemet att det står ingen anslutning till tjänsten, är bild. Kanske skall vara så men känns ju konstigt.
Bild

Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk
Användarvisningsbild
av andreas 80
#1151094
Nej så ska det inte vara, normalt brukar det stå inga uppdateringar, dessutom så finns det en handfull appar du ska kunna ta hem.

Verkar som uppkopplingen inte fungerar som det ska.
av GormES
#1151102
Jeg har samme på min XC90. "Tjeneste ikke tilgjengelig" ? Må gjøre alle oppdateringer via USB
WiFi hotspot fungerer helt fint, med mitt Telia mobildata abonnement i bilen
Användarvisningsbild
av thread
#1151156
Jag har exakt samma problem med min V90. Har testat både med P-SIM (privat SIM kort i bilen) och med WiFi i garaget/mobiltelefon. Har aldrig lyckats få någon lista på appar eller uppdateringar att visa sig...

Kan det vara något på andra sidan? Dvs på Volvos sida som inte är rätt konfigurerat för bilen?

/F
av Jacobsson
#1151376
Jag fick upp en lista på ett antal appar för en månad sedan.
Laddade då ner parkering, väder, Spotify och nån mer, men nu finns det inga appar i listan längre så det verkar vara något i Volvos system..
av dfa
#1152143
Funderade på varför jag hade så få appar att ta ner och min teori är att man behöver (offline) Navigation för att kunna ta ner ett flertal appar (tex Väder-appen, Park & Pay etc)
http://support.volvocars.com/se/Pages/a ... 517c4b0db1

Har man inte Navi så finns i princip bara Offline Kartor, Spotify och någon radio app att ta ner. Det är iallafall det jag kan få ner.

Börjar ångra mer och mer att jag inte valde CarPlay / AA, får nog lägga på det i efterhand.

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]

Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]