Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Spid3r
#1150978
...vet inte men ibland kan jag tycka att start/stop borde vara lite smartare, timingmässigt tänker jag på.
Är man tex i en kö som rör sig lite långsamt kommer motorn att stanna/starta hela tiden, det kan inte vara så jäkla bra för motorn, eller?
Har ni andra funktionen aktiverad för jämnan?
Senast redigerad av 1 Spid3r, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Sleeper
#1150980
Jag har funktionen AV 90 % av tiden jag kör. Av många skäl, bland annat de du tar upp. Tycker att det är irriterande att den inte går att ställa in AV som default.
av Gorban
#1151005
Enda gången jag stänger av funktionen är vid krypköer då det är irriterande när motorn slår av och på hela tiden. Jag tycker att den fungerar bra för det mesta.
Användarvisningsbild
av Derank
#1151042
SundanceKid skrev:
Derank skrev:Permanent avstängd
Hur?

Skickat från min Iphone
DIY disable genom att rycka en kabel till batteriövervakningen. Väntar fortfarande på att den där förbaskade modulen från Volvotech ska bli klar, el den är klar men den lämnade spår och det skulle bort först el vad han nu sa.
Användarvisningsbild
av joel80
#1151069
Nej, skulle man kunna ha den permanent avstängd ska det vara högre skatt på bilen och högre deklarerad förbrukning.

Jag tyckte det var väldigt skönt med s/s och blev irriterad på vintern när den inte gick in. Ett jävla vibrerande när man stod stilla och bilens motor envisades med att vara igång.

Den mutter du har ska dras tast med moment. Dina l[…]

Bilen klagar hela tiden på låg batter[…]

Tack, ska kika. Försökt rikta in mig mot[…]

Volvo 340 orange motorlampa

Enligt den nedärvda erfarenheten är thin[…]