Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1150933
Philipvolvo97 skrev:
KrilleW skrev:Enklast är nog om du vänder dig till din säljare med dessa frågor. Ofta så är deras egna system bättre och kan se mer än "Min Volvo" som du har tillgång till.
Min säljare har inte fått någon leveranstid ännu. Jag kan fortfarande ändra utrustningen på bilen. Att han sa juni/juli är för att han vet av erfarenhet att det brukar ta ca 6-7 månader innan man får bilen.. Men jag tycker det är väldigt konstigt att bilen har vart beställd i snart 2 månader och jag har fortfarande inte fått något leveransdatum. Börjar bli lite orolig att leveranstiden skjuts upp ännu längre fram...

Jag beställde min i början på februari och då fick jag besked först att han trodde tidigast augusti/september men efter bilen har blivit kopplad till minvolvo så fick jag besked om att leveranstid blir runt V26, kanske tidigare t.o.m och då borde din bil komma före min tycker man då.. Fast å andra sidan så måste dom ju tillverka klart hela 2017års bilar innan våra sätts i produktion. Men din borde ju ligga före i kön än min. Grattis till bra bil! Vad för spec? :)
#1150936
Pvpjtgb skrev:
Philipvolvo97 skrev:
FXC skrev:Jag beställde den 16 jan - en MY18 V90 T5. Fick lev datum efter exakt 2 veckor.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Okej det var ju väldigt snabbt. Men hur går uppkopplingen till "min volvo" till? hur får man uppgifterna?

Om du inte vill vänta på att säljaren ska fixa så finns ett alternativ till. Om du lagt ordern och fått orderbekräftelse så har du uppgifter som behövs.
Du kan skapa konto själv på min Volvo -> https://minvolvo.volvocars.se/login
När du skapat kontot och loggar in, så kopplar du din order till ditt konto.
Välj "min profil" , finns i meny längst till vänster under pil ner tecknet.
Välj Bilprofil -> Lägg till ny bil -> Jag har beställt ny Volvo [Koppla].
Du behöver nu de två olika ordernummer som finns på din orderbekräftelse.
Okej tack. Men såg nu att jag inte fått något "bilordernummer" som behövdes för att kunna "lägga till" bilen på min volvo...
#1150937
FilipDjurberg skrev:
Philipvolvo97 skrev:
KrilleW skrev:Enklast är nog om du vänder dig till din säljare med dessa frågor. Ofta så är deras egna system bättre och kan se mer än "Min Volvo" som du har tillgång till.
Min säljare har inte fått någon leveranstid ännu. Jag kan fortfarande ändra utrustningen på bilen. Att han sa juni/juli är för att han vet av erfarenhet att det brukar ta ca 6-7 månader innan man får bilen.. Men jag tycker det är väldigt konstigt att bilen har vart beställd i snart 2 månader och jag har fortfarande inte fått något leveransdatum. Börjar bli lite orolig att leveranstiden skjuts upp ännu längre fram...

Jag beställde min i början på februari och då fick jag besked först att han trodde tidigast augusti/september men efter bilen har blivit kopplad till minvolvo så fick jag besked om att leveranstid blir runt V26, kanske tidigare t.o.m och då borde din bil komma före min tycker man då.. Fast å andra sidan så måste dom ju tillverka klart hela 2017års bilar innan våra sätts i produktion. Men din borde ju ligga före i kön än min. Grattis till bra bil! Vad för spec? :)

Okej, Besättlde min 23/12-16 och har inte fått några uppgifter om min volvo eller liknande tyvärr. Ja den borde ju vara före dig i kön iallafall ;) så förhoppningsvis får jag min innan v26.

Har beställt en T5 bi-bifuel momentum buisness advanced, teknikpaket, twilight bronze metallic, automatisk dragkrok, tonade rutor, subwoofer. Vad har du beställt? :)

Med vänlig hälsning, Philip
#1151082
mgmannen skrev:Jag beställde en D3 AWD 6 december, har inte fått något leveransdatum jag heller. Helt OK enligt min säljare. Men man vill ju ha lite besked...

Okej skönt att höra att jag inte är ensam om detta haha :D Beställde du en MY2018? Min säljare säger också att det är helt okej att man inte har fått leveransdatum, han står fast vid att från det datumet man beställer bilen (23/12-16 för min del) så är det ca 5-6 månader från det datumet som gäller, oavsett vilken tid man får besked om leveransdatumet. Säljaren säger runt maj/juni till mig. Får hoppas att detta stämmer nu men man blir ju lite orolig...

Med vänlig hälsning, Philip
#1151494
Verkar som om alla har fått vecka 26, oavsett när man beställt - jag beställde en V90 T8 i mitten av januari, fick också vecka 26.
Någon som har information från fabriken om när de kommer börja rulla av bandet i praktiken?
Användarvisningsbild
av ersj
#1151513
Jag har v31. Beställd 27/1.

På en "äkta" EPA med en sp&au[…]

Dashcam i v90

Filmen visar nyare V90. Det ser inte ut såd&[…]

@lennarte , Nu har jag monterat nya givaren och t[…]

Jag har läst att VOC försvinner 31 dec […]