Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Philipvolvo97
#1150571
Hej

Jag beställde en V90 T5 bi-fuel momentum precis innan årsskiftet. Beställde först en 2017 men eftersom vi inte hade bestämt oss helt klart innan 2017 tog slut så ändrades modellen till 2018 (utan extra kostnad eftersom jag hade lagt beställning på 2017). Säljaren sa att leveransen skulle ske någongång under juni/juli. Idag, i mitten på februari har jag inte fått någon leveransvecka ännu. Är det så för er med? Att leveransdatumet tillkommer väldigt sent efter att ni lagt beställning på bilen? Undrsr även hur lång tid extra det tar för att få en bi-fuel eftersom dem konfigurerar om motorn i en annan fabrik.

Får hoppas att bilen kommer någongång runt där säljaren sa... men man vet ju inte när man inte har fått något leveransdatum ännu, hoppas att det inte blir förskjutet.

Med vänlig hälsning, Philip
av KrilleW
#1150573
Enklast är nog om du vänder dig till din säljare med dessa frågor. Ofta så är deras egna system bättre och kan se mer än "Min Volvo" som du har tillgång till.
#1150577
KrilleW skrev:Enklast är nog om du vänder dig till din säljare med dessa frågor. Ofta så är deras egna system bättre och kan se mer än "Min Volvo" som du har tillgång till.
Min säljare har inte fått någon leveranstid ännu. Jag kan fortfarande ändra utrustningen på bilen. Att han sa juni/juli är för att han vet av erfarenhet att det brukar ta ca 6-7 månader innan man får bilen.. Men jag tycker det är väldigt konstigt att bilen har vart beställd i snart 2 månader och jag har fortfarande inte fått något leveransdatum. Börjar bli lite orolig att leveranstiden skjuts upp ännu längre fram...
Användarvisningsbild
av Wibe
#1150581
Jag har också en MY18 beställd. En vanlig T5. Beställde innan årsskiftet. Det tog nog mig i alla fall ca 1 månad ungefär innan jag såg något i MinVolvo


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1150584
Wibe skrev:Jag har också en MY18 beställd. En vanlig T5. Beställde innan årsskiftet. Det tog nog mig i alla fall ca 1 månad ungefär innan jag såg något i MinVolvo


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Okej Vad fick du för leveranstid?

Är även ganska ny med det här med "min volvo". Men måste man få ett mail från säljaren med uppgifter till "min volvo" så man kan "följa" bilen? Så man kan se leveranstiden när den kommit in osv. Har nämligen inte fått några uppgifter från säljaren heller angående "min volvo".

Med vänlig hälsning, Philip
av FXC
#1150586
Jag beställde den 16 jan - en MY18 V90 T5. Fick lev datum efter exakt 2 veckor.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Wibe
#1150595
Philipvolvo97 skrev:
Wibe skrev:Jag har också en MY18 beställd. En vanlig T5. Beställde innan årsskiftet. Det tog nog mig i alla fall ca 1 månad ungefär innan jag såg något i MinVolvo


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Okej Vad fick du för leveranstid?

Är även ganska ny med det här med "min volvo". Men måste man få ett mail från säljaren med uppgifter till "min volvo" så man kan "följa" bilen? Så man kan se leveranstiden när den kommit in osv. Har nämligen inte fått några uppgifter från säljaren heller angående "min volvo".

Med vänlig hälsning, Philip
Jag har leverans vecka 24. Antar att de är bland de första MY18 då jag beställde precis då de sista 17 beställdes.

Jag kommer faktiskt inte ihåg hur själva kopplingen till MinVolvo gick till. Har haft Volvo innan och hade redan ett konto.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1150598
FXC skrev:Jag beställde den 16 jan - en MY18 V90 T5. Fick lev datum efter exakt 2 veckor.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Okej det var ju väldigt snabbt. Men hur går uppkopplingen till "min volvo" till? hur får man uppgifterna?
av FXC
#1150617
Philipvolvo97 skrev:
FXC skrev:Jag beställde den 16 jan - en MY18 V90 T5. Fick lev datum efter exakt 2 veckor.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Okej det var ju väldigt snabbt. Men hur går uppkopplingen till "min volvo" till? hur får man uppgifterna?
Det ska skötas via säljaren. Fick ett mail från Volvo den 22 jan (6 dagar efter beställning) att bilen blivit kopplad till mitt Volvo konto. Har Volvo konto sedan tidigare. Men själva lev datumet på min Volvo kom ca 1 vecka efter. Beställt från Bilia i Solna - borde ju inte skilja sig mellan handlare.

Hör av dig till säljaren igen om du inte redan gjort det. Lycka till!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Pvpjtgb
#1150680
Philipvolvo97 skrev:
FXC skrev:Jag beställde den 16 jan - en MY18 V90 T5. Fick lev datum efter exakt 2 veckor.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Okej det var ju väldigt snabbt. Men hur går uppkopplingen till "min volvo" till? hur får man uppgifterna?

Om du inte vill vänta på att säljaren ska fixa så finns ett alternativ till. Om du lagt ordern och fått orderbekräftelse så har du uppgifter som behövs.
Du kan skapa konto själv på min Volvo -> https://minvolvo.volvocars.se/login
När du skapat kontot och loggar in, så kopplar du din order till ditt konto.
Välj "min profil" , finns i meny längst till vänster under pil ner tecknet.
Välj Bilprofil -> Lägg till ny bil -> Jag har beställt ny Volvo [Koppla].
Du behöver nu de två olika ordernummer som finns på din orderbekräftelse.
Vi som beställt EX90

Nu verkar det som sista hindret är bortrö[…]

Kan vara svårt att se på kanten p&arin[…]

Låter inget kul tur att det löste sig! […]

Vi som beställt nya XC60

Trodde det var åretruntdäck 18, 19 och […]