Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sleeper
#1150720
Tusen tack för alla svar!

Plågsamt nog, blir det heljämnt skägg när jag summerar:
1-4 röster
2-4
3-4

Detta kanske slutar med en slantsingling:)
Användarvisningsbild
av sony
#1150725
Finns en anlädning varför är nr.3 dyrast 8)
av AndS
#1150730
Nja, logiskt sett så är 2 o 3 ganska lika varandra vilket de flesta då anser är den typ av fälg som passar bäst. Så ska du singla slant blir det mellan fälg 2 och 3.
av POLVO
#1150886
Jag har nr1 som vinterhjul och 3 som sommarhjul, Det blir snyggast!(tycker jag :)). Nr3 finns ofta på blocket tillsalu! Sälj nr 2 och lägg mellanskillnad på alt 3. Tips: "XC90 21" fälgar med däck"

https://www.blocket.se/halland/XC90_21_ ... ?ca=11&w=3
Pruta ner till 17-18000kr, mer ska det inte kosta även om de kostar 40k nya.... finns gott om folk som vill bli av med dem! Annars väntar du på nästa annons. Tänk på att skriva en bra annons med bra bilder för att du ska få ett bra utdelning på dina nr2!! Med lite skicklighet kanske det räcker med 2000kr emellan!

Lycka till!
Användarvisningsbild
av Sleeper
#1153624
Uppdatering:
Nu äger jag tre uppsättningar sommarhjul. Har just köpt 21-tummarna till halva nypriset på blocket:

Bild

Det ser galet ut i garaget med tre uppsättningar hjul. Frugan bara skakar på huvudet:) Det blir alltså till att sälja de två uppsättningarna 20-tummare. Om någon är intresserad, kontakta mig via PM:)
Användarvisningsbild
av Sleeper
#1158718
Nu sitter sommarsulorna på! En helt ny bil att köra! Inga komfort eller ljudproblem alls med 21-tummare kan jag meddela, om någon överväger att gånupp i storlek.
Bild
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]