- tor 16 feb 2017, 02:04
#1149990
Hej,
Finns någon som har nåt gott råd att ge mig....
Jag har köpt en ny Volvo V90 D5 med bla Volvo on call. (VOC)
En del funktioner fungerade bra i VOC appen från början som tex fjärrstart och förklimatisering samt körjournal.
Wifi-funktionen fick varken jag eller Volvohandlaren att fungera när bilen levererades.
Så det gick tillexempel inte att ladda ner appar till Bilen.
Men det skulle finnas en uppdatering som skulle fixa detta sa dom på verkstaden.
Den fungerade inte alls.
Inga funktioner i Volvo on call appen fungerar längre.
Bilen tar inga inställningar, allt går tillbaka till default läge.
Bilen har nu varit inne 3 ggr på verkstad och står fortfarande kvar där, sista gången blir nu en vecka.
Felkoderna som verkstaden fått fram har resulterat i att dom har bytt en reservhögtalare till VOC och en VCM-enhet utan framgång.
Volvos tekniska support har hitintills inte tyckt att det är prioriterat att fjärruppkoppla och felsöka min bil.
Min slutsats så här långt är att jag fått en defekt vara, och Volvos ansträngningar känns mediokra.
Vad betyder egentligen "Made By Sweden"?
Finns det någon som har varit med om något liknade och där det har löst sig, och kan rekommendera något?
Finns någon som har nåt gott råd att ge mig....
Jag har köpt en ny Volvo V90 D5 med bla Volvo on call. (VOC)
En del funktioner fungerade bra i VOC appen från början som tex fjärrstart och förklimatisering samt körjournal.
Wifi-funktionen fick varken jag eller Volvohandlaren att fungera när bilen levererades.
Så det gick tillexempel inte att ladda ner appar till Bilen.
Men det skulle finnas en uppdatering som skulle fixa detta sa dom på verkstaden.
Den fungerade inte alls.
Inga funktioner i Volvo on call appen fungerar längre.
Bilen tar inga inställningar, allt går tillbaka till default läge.
Bilen har nu varit inne 3 ggr på verkstad och står fortfarande kvar där, sista gången blir nu en vecka.
Felkoderna som verkstaden fått fram har resulterat i att dom har bytt en reservhögtalare till VOC och en VCM-enhet utan framgång.
Volvos tekniska support har hitintills inte tyckt att det är prioriterat att fjärruppkoppla och felsöka min bil.
Min slutsats så här långt är att jag fått en defekt vara, och Volvos ansträngningar känns mediokra.
Vad betyder egentligen "Made By Sweden"?
Finns det någon som har varit med om något liknade och där det har löst sig, och kan rekommendera något?
Senast redigerad av 1 NilsErik, redigerad totalt 0 gånger.