Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Philipvolvo97
#1149525
Hej

Har beställt en v90 momentum business advanced T5 bi-fuel. All utrustning är klar men har inte kunnat avgöra vilken färg jag vill ha. Jag vill ha en metallic färg. funderar starkt på antingen Maple Brown Metallic eller Twilight Bronze metallic. Gillar nog den förstnämnda mest. Någon som har en kommentar på dessa färgval, någon som sett/har en v90 i någon av dessa färger? Skulle gärna uppskattas om någon har bilder tagna utomhus på dessa färger på en V90 :D

Hälsingar Philip
Användarvisningsbild
av Wibe
#1149555
Jag har bara sett Maple Brown på en CC inomhus. Tyckte den var riktigt fin och kan tänka mig att den är än bättre i solljus. Har själv en Twilight Bronze V70 idag. Gillar den skarpt men ej sett den på v90.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av JanneP77
#1149556
Philipvolvo97 skrev:Hej

Har beställt en v90 momentum business advanced T5 bi-fuel. All utrustning är klar men har inte kunnat avgöra vilken färg jag vill ha. Jag vill ha en metallic färg. funderar starkt på antingen Maple Brown Metallic eller Twilight Bronze metallic. Gillar nog den förstnämnda mest. Någon som har en kommentar på dessa färgval, någon som sett/har en v90 i någon av dessa färger? Skulle gärna uppskattas om någon har bilder tagna utomhus på dessa färger på en V90 :D

Hälsingar Philip
Har bara sett V90 CC i Maple Brown (och även kört den och sett den i solljus) och den är ursnygg i verkligheten (när den är ren ska tilläggas, tror att den ser bedrövlig ut när den blir smutsig...). Däremot skulle jag inte välja den själv om du ska ha bilen i tre år. Diskuterade med min säljare om att välja den färgen till min CC men han uttryckte det bra; "Den är superfin just nu men jag tror att man kräks på den om ett år..." Och det är nog sant, risk att man tröttnar på färgen snabbt och då är den bara...äcklig. :-)-)
av lobbysleeper
#1149586
Ja det är skillnad på att se en bil med en snygg färg en eller ett par gånger. Men att äga en speciell färg i flera år är något helt annat (för mig i alla fall). Man ser ju ibland "gamla" färger som t.ex kommit i samband med lansering av en modell som man nu tycker ser förskräckliga ut.
av FXC
#1149631
Beställt en V90 inscription och fastnat lite för Crystal White. Har till maj innan ordern låser sig så jag kommer fundera på färgen x antal gånger...

Läst en del om nyansskillnader - någon här med crystal white på sin XC/V90? Är nyansskillnader mindre nu eller är det samma "problem"?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av rb55
#1149718
Jag har just fått min V90 Twilight Bronze metallic och tycker den är jäkligt snygg i färgen, får jätte många kommentarer ang det.
Det som är snyggt med färgen är att den ändrar sig lite beroende på hur ljust det är på dagen.
och den ser inte skitig ut när den är smutsig.
Har flera bilder på bilen i olika ljus bifogar några.
Bilagor
volvo2111.JPG
volvo2111.JPG (121.03 KiB) Visad 649 gånger
IMG_02841.JPG
IMG_02841.JPG (191.7 KiB) Visad 660 gånger
IMG_0161.JPG
IMG_0161.JPG (1.05 MiB) Visad 659 gånger
IMG_0158.JPG
IMG_0158.JPG (473.32 KiB) Visad 650 gånger
av LumberJack
#1149726
rb55 skrev:Jag har just fått min V90 Twilight Bronze metallic och tycker den är jäkligt snygg i färgen, får jätte många kommentarer ang det.
Det som är snyggt med färgen är att den ändrar sig lite beroende på hur ljust det är på dagen.
och den ser inte skitig ut när den är smutsig.
Har flera bilder på bilen i olika ljus bifogar några.
Snygg bil i den färgen, dock gör sig färgen ännu bättre på en V90CC.

Min V90 blev solid vit pga basbeloppen men tycker den är riktigt fin ändå med alla svarta detaljer och inte en gnutta krom (kinetic).
Kromet tycker jag gör sig bättre på mörkare bilar.

Japp, då kan du ta ut felkoder på t&au[…]

Bussningar länkarm duett

Det finns verkstadshandböcker på PV-klu[…]

Rekommenderar att vänta med mjukvara 3.0, den[…]

Har du ungefär samma uppskattad räckvidd[…]