Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
#1168727
Robbi skrev:Men va fan! Börjar bli trött på löjliga fel på en premiumbil. Det ska inte finnas några sådana här saker, det är ju därför det finns en testavdelning som ska testa sådant här innan bilen går till försäljning. Det känns ju som att vi kunder är testavdelningen och Volvo väntar på vilka fel vi ska rapportera in och först då åtgärdar det.


Skickat från min iPad med Tapatalk
Det kan man ju tycka men måste fråga: Är det aldrig nån som gör fel på ditt jobb? Säkert jobbar du nånstans där ni gör ert bästa men ibland så blir det fel. Finns inga bilar med ny teknik som är felfria...
Användarvisningsbild
av Robbi
#1168735
perhall skrev:
Robbi skrev:Men va fan! Börjar bli trött på löjliga fel på en premiumbil. Det ska inte finnas några sådana här saker, det är ju därför det finns en testavdelning som ska testa sådant här innan bilen går till försäljning. Det känns ju som att vi kunder är testavdelningen och Volvo väntar på vilka fel vi ska rapportera in och först då åtgärdar det.


Skickat från min iPad med Tapatalk
Det kan man ju tycka men måste fråga: Är det aldrig nån som gör fel på ditt jobb? Säkert jobbar du nånstans där ni gör ert bästa men ibland så blir det fel. Finns inga bilar med ny teknik som är felfria...
Du vet väl lika väl som jag att det finns ju fel som är under all kritik och som ännu inte fungerar felfritt, ett exempel är VOC. Jag har haft det i 4 år och det är alltid rysk roulette om det ska fungera. Senast för två minuter sedan skulle jag sätta värmaren, fungerade det? Nej, det gick upp två etapper och sen fick den inte kontakt. Så här har det varit med tre bilar. Imorgon fungerar den säkert och tre gånger till i rad för att sedan inte fungera.

Sedan var det inte speciellt kul att vänta på den nya bilen och under tiden läsa rapporter om buggig programvara, gnisslande bromsar, läckande takluckor, dåliga dörrpassningar och mystiska skakningar. Man nästan förväntade sig att bilen skulle komma med massa fel.

Felet är väl kanske att man får ett lite mindre perspektiv av att hänga på detta forum. Man läser om fel men det gäller säkerligen en liten minoritet varav de flesta får felfria bilar. Jag själv fick en nästan felfri bil. Bakrutetorkaren går inte automatiskt igång när jag backar och autotorkaren är på. Har inte riktigt brytt mig men ställer väl frågan vid första servicen. Jag har också hört svagt gnissel när jag backar och bromsar svagt. Låter det vara så länge. VOC har jag gett upp tanken på att den ska fungera klanderfritt.

När det gäller mitt jobb så är det bara mig själv jag kan skylla fel på, kanske en brist i min tillvaro.
Användarvisningsbild
av Spid3r
#1168843
Är det någon som kan förklara fenomenet med att bromsarna är "svampigare" nu, de tar sämre helt enkelt?
Kan det vara så att bromsskivorna måste "köras in"?
Användarvisningsbild
av Robbi
#1168869
Spid3r skrev:Är det någon som kan förklara fenomenet med att bromsarna är "svampigare" nu, de tar sämre helt enkelt?
Kan det vara så att bromsskivorna måste "köras in"?
Kan det vara att de inte har luftat systemet tillräckligt bra? Åk tillbaks och be verkstan kolla upp.
Användarvisningsbild
av Spid3r
#1168894
Robbi skrev:
Spid3r skrev:Är det någon som kan förklara fenomenet med att bromsarna är "svampigare" nu, de tar sämre helt enkelt?
Kan det vara så att bromsskivorna måste "köras in"?
Kan det vara att de inte har luftat systemet tillräckligt bra? Åk tillbaks och be verkstan kolla upp.
Tack ska göra det...tror att snart är de trötta på mig :)
Användarvisningsbild
av Robbi
#1168926
Spid3r skrev:
Robbi skrev:
Spid3r skrev:Är det någon som kan förklara fenomenet med att bromsarna är "svampigare" nu, de tar sämre helt enkelt?
Kan det vara så att bromsskivorna måste "köras in"?
Kan det vara att de inte har luftat systemet tillräckligt bra? Åk tillbaks och be verkstan kolla upp.
Tack ska göra det...tror att snart är de trötta på mig :)
Det är aldrig du som kund, som köpt en bil för en halv mille, som ska dåligt samvete. Det ska fungera, det är därför du köpt en såpass dyr bil. Det är också det garantier är till för. Dessutom räknar de kallt med lite strul på nya modeller.
Användarvisningsbild
av Speedwest
#1206452
Jag har problemet varje morgon när jag backar från uppfarten. V90 som snart gått 1000 mil.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Spid3r
#1206571
Speedwest skrev:Jag har problemet varje morgon när jag backar från uppfarten. V90 som snart gått 1000 mil.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag fick mina utbytta på garanti.
av Djungelbrand
#1206635
Har också detta problem, gnisslar/knakar som fan när man bromsar i låg fart. Nästan pinsamt på parkeringar och när man kör ut från garageuppfarten.

Jag hade inne min på service för ett par veckor sedan och dom testade och höll med om att det inte skulle låta såhär. Jag sa att vissa hade fått utbytta belägg och skivor men detta var inget dom kände till. Efter mycket tjöt så kollade dom upp det hela och då fanns det tydligen inlagt som ett känt problem. Volvo jobbar tydligen på att ta fram en ny bromsokshållare/fäste för att lösa problemet. Så det är bara att vänta...
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 11
Bruten fjäder framvagn

Ladda på utav helvete på nån far[…]

Sen får man tjöta lite på kä[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Nej inte hos volvo. Anledningen till att jag ä[…]

Eftermontera bluetooth v70 2012

I stort sett är det bara skärmen du kan[…]