perhall skrev:Robbi skrev:Men va fan! Börjar bli trött på löjliga fel på en premiumbil. Det ska inte finnas några sådana här saker, det är ju därför det finns en testavdelning som ska testa sådant här innan bilen går till försäljning. Det känns ju som att vi kunder är testavdelningen och Volvo väntar på vilka fel vi ska rapportera in och först då åtgärdar det.
Skickat från min iPad med Tapatalk
Det kan man ju tycka men måste fråga: Är det aldrig nån som gör fel på ditt jobb? Säkert jobbar du nånstans där ni gör ert bästa men ibland så blir det fel. Finns inga bilar med ny teknik som är felfria...
Du vet väl lika väl som jag att det finns ju fel som är under all kritik och som ännu inte fungerar felfritt, ett exempel är VOC. Jag har haft det i 4 år och det är alltid rysk roulette om det ska fungera. Senast för två minuter sedan skulle jag sätta värmaren, fungerade det? Nej, det gick upp två etapper och sen fick den inte kontakt. Så här har det varit med tre bilar. Imorgon fungerar den säkert och tre gånger till i rad för att sedan inte fungera.
Sedan var det inte speciellt kul att vänta på den nya bilen och under tiden läsa rapporter om buggig programvara, gnisslande bromsar, läckande takluckor, dåliga dörrpassningar och mystiska skakningar. Man nästan förväntade sig att bilen skulle komma med massa fel.
Felet är väl kanske att man får ett lite mindre perspektiv av att hänga på detta forum. Man läser om fel men det gäller säkerligen en liten minoritet varav de flesta får felfria bilar. Jag själv fick en nästan felfri bil. Bakrutetorkaren går inte automatiskt igång när jag backar och autotorkaren är på. Har inte riktigt brytt mig men ställer väl frågan vid första servicen. Jag har också hört svagt gnissel när jag backar och bromsar svagt. Låter det vara så länge. VOC har jag gett upp tanken på att den ska fungera klanderfritt.
När det gäller mitt jobb så är det bara mig själv jag kan skylla fel på, kanske en brist i min tillvaro.