Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
#1150745
Felen på BMW beror på att antingen bälgarna börjar läcka av ålder/stenskott eller att slangarna spricker vilket gör att kompressorn suger smutsig luft. Inget som påverkas av användning i sig, har inte läst om någon som lyckats "slita ut" komponenterna. Så kör på ni bara med bekvämt insteg.
#1150768
Min säger inte heller till när jag kör iväg men lägger jag i en växel utan att köra iväg märker jag att den reser sig.
Användarvisningsbild
av Sleeper
#1150774
Så du får ingen symbol alls i förardisplayen när den höjer sig igen? Förstår ej varför, den där symbolen visas ju alltid annars, t ex när man växlar mellan drive modes.
av perhall
#1150842
Sänker sig inte bilen när man kör över 120 eller liknande som Audin? Det innebär ju att den kontinuerligt höjs och sänks. Är väl samma med lampor som tänds och släcks "hela tiden" med avancerade ljussystem. Kanske det slits, men håller gör det nog oftast...
Användarvisningsbild
av Sleeper
#1150869
Ja det ligger något i det. Det är förresten samma sak med ikonen i förardisplayen när man kör motorväg, då indikerar den inte heller höjning eller sänkning. Varför inte?

T ex:
Jag kör i komfortläge från start och kommer upp i 130 km/h. Ikonen för att bilen sänker sig har ej visat sig, men jag utgår ifrån att bilen har sänkt sig vid den hastigheten. Om jag i det läger byter drive mode till dynamic, då kommer symbolen upp och bilen sänker sig. Vad betyder det? Var bilen ändå inte sänkt redan vid 130km/h? Eller var den bara sänkt litegrann - bilen sänker sig aldrig så mycket pga farten som dynamicläget?

Jag vill förstå logiken i den där symbolen!
#1150909
Har testat idag och den indikerar inte för varken upp eller ner för just instegshjälpen.
Men väljer jag körläge indikerar den. Tror inte det är tänkt att indikera för instegshjälp tyvärr!
Användarvisningsbild
av Sleeper
#1150960
Ok tack Jacobsson, tycker fortfarande att det är otydligt. I hög fart borde bilen redan vara sänkt automatiskt till lägsta, ändå sänker den sig till synes lika länge som den gör i låg fart när jag seitchar till dynamic. Detta kanske e en sådan grej man bara får släppa:)
#1150969
Ja kanske, jag är också av tycke att ha en symbol för i vilket läge bilen befinner sig i konstant.
När jag kör in i garage med 2,1 i höjd kör jag på power för att ha lägsta nivån då bilen med takbox är exakt 2,1m.
De där typ 4cm är min marginal då :-)
Vi som beställt EX90

Nu verkar det som sista hindret är bortrö[…]

Kan vara svårt att se på kanten p&arin[…]

Låter inget kul tur att det löste sig! […]

Vi som beställt nya XC60

Trodde det var åretruntdäck 18, 19 och […]