Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1149723
Problemet har inte kommit tillbaka som tur är.
Bilia tycker jag ska komma in när jag är tillbaka i Stockholm igen för en uppdatering i alla fall.
Jag har inte så stor lust att göra det eftersom jag läser om alla här som fått nya problem när ny mjukvara lagts in.
av Primus
#1149947
Jacobsson skrev:Gjorde ett test med att bara koppla av ena polen från batteriet, väntade 15min och satte tillbaka och vips så fungerade allt igen.
Vet inte om det kallas reset eller vad men fungerade gjorde det.
Tack för tipsen!
Grattis! Kan verkligen känna vilken skön känsla det måste ha varit. När jag hade köpt min första bil med AC och det var dags för en semesterresa ned till kontinenten la AC:n av dagen innan avresa. Jag hade verkligen sett fram mot att dåna fram i Europa med en sval bil... Jag lyckades lösa det genom att ringa till olika verkstäder längst med resan genom Sverige. Och i Norrköping fick jag napp. 4 timmars nervöst väntande men de fick som sagt ordning på det. Men det kostade mig 9900 vilket var väldigt mycket för mig då. Jag tror det var runt 1997.
av AnteHag
#1150651
Hej
Kapar tråden lite...Hela min centrumdisplay är död idag när jag startade bilen på morgonen.
Inget funkar...varken fläktar, värme, stereo osv...Haft bilen sedan i måndags. :-(
Bilen verkar maskinellt gå som den ska.
Någon som varit med om detta ? Är det ok att köra med bilen tills måndag när jag kan besöka verkstad tror ni ?

Mvh
Andreas
#1150698
Enligt min kontakt på verkstan kan man stänga av och vänta över natten så kan det vara "löst"
Annars kanske det jag gjorde fungerar, koppla ur en pol till batteriet och koppla tillbaka...
EGR kylare 2,0 D

Vill bara tillägga att priset du nämner […]

Då vart oljbyte utförd. Sil på h[…]

Däckslitage insidan.

Det var fel hjulinställning, fick justera in […]

Han nekar allt, att det inte vart så nä[…]