Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gooose
#1207481
Jag skulle beställa dessa rör men fick ej någon lev datum så V46 är en troligen rätt då både v 40 och 42 redan vart
Finns ej någon teknisk journal på detta ljud vad jag sett



//Gooose
Användarvisningsbild
av Robbi
#1208027
Pratade med verkstan och det var tydligen inget känt fel som de kände till. Bokade i alla fall verkstad så de kunde titta på det. Känns som man kommer bli idiotförklarad med ”det är fullt normalt ljud”.
av Cokeisit
#1208080
Jag har bokat tid om tre veckor för bl.a. detta. Mitt ljud har den senaste månaden ändrat karaktär och blivit svagare. Någon mer som har noterat en förändring?
Användarvisningsbild
av Robbi
#1211924
Jag hade inne min nu och enligt ÅF ska det knäppa till en gång med ACC då det är ett relä som slår till. Dock inte flera gånger men de laddade i någon programvara och nu är det tyst.
Användarvisningsbild
av Sleeper
#1215580
Fick tillbaka min bil idag efter verkstadsbesök där bland annat detta missljud stod på åtgärdslistan. Bilen är nu tyst för första gången sedan jag köpte den för ett år sedan. Nu kan jag äntligen använda ACC! De har bytt bromstrycksrör mellan hydraulaggregat och huvudcylindern. Lösningen kom alltså från Volvo centralt.
Användarvisningsbild
av Robbi
#1215611
Sleeper skrev:Fick tillbaka min bil idag efter verkstadsbesök där bland annat detta missljud stod på åtgärdslistan. Bilen är nu tyst för första gången sedan jag köpte den för ett år sedan. Nu kan jag äntligen använda ACC! De har bytt bromstrycksrör mellan hydraulaggregat och huvudcylindern. Lösningen kom alltså från Volvo centralt.
Är den helt tyst eller hör du ett knäpp när relät slår till?
av Cokeisit
#1215743
Jag hade inne min för två veckor sedan och min mekaniker konstaterade att det är normalt. Ingen åtgärd.

Finns det någon servicebulletin jag kan hänvisa till?
av Cokeisit
#1268483
Tack, bra att kunna hänvisa till något. Jag ser att du har varit hos Bilia Sisjön, jag får vända mig till dem med mina garantiärenden i fortsättningen för min verkstad anser att allt är en produktegenskap. Detta problem var en egenskap så sent som i juli.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
MartinS V60 D4 R-Design

Sedan är det ju faktiskt lite skoj att meka s[…]

Det här är en helt annan värld &aum[…]

Har kört 200 000 mil med sin Tesla Rekordbil[…]

Volvo V50 "Mr White"

Tjusigt med mätartavlorna! 8-)