Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mathiasffs
#1213330
Bilen min lämnades in i fredags förra veckan för vibrationer efter byte till vinterdäck.
Blev bättre efter att enligt dem däcken ombalanserats, dock var detta inte helt hundra ändån tyckte jag så körde tillbaks i måndags och satte bilen och sa till dem att jag hämtar den när den inte vibrerar längre. Så nu får vi se hur länge jag kör lånebil...
En fråga som jagar mig litegrann är hur känslig jag bör vara, min bil vibrerar mer än mor och fars 3år gamla Renault med hjul som är inne på 3e säsongen. Detta enligt mig är inte okej för en bil som kostar de dubbla och är sprillans ny..

Vad har man att säga emot en verkstadskille/säljare som säger att såhär ska de vara/det blir inte bättre?
Användarvisningsbild
av Robbi
#1213427
Mathiasffs skrev:Bilen min lämnades in i fredags förra veckan för vibrationer efter byte till vinterdäck.
Blev bättre efter att enligt dem däcken ombalanserats, dock var detta inte helt hundra ändån tyckte jag så körde tillbaks i måndags och satte bilen och sa till dem att jag hämtar den när den inte vibrerar längre. Så nu får vi se hur länge jag kör lånebil...
En fråga som jagar mig litegrann är hur känslig jag bör vara, min bil vibrerar mer än mor och fars 3år gamla Renault med hjul som är inne på 3e säsongen. Detta enligt mig är inte okej för en bil som kostar de dubbla och är sprillans ny..

Vad har man att säga emot en verkstadskille/säljare som säger att såhär ska de vara/det blir inte bättre?
Det är dags att börja argumentera för att vi har köpt bilar för en halv mille och då ska det vara premium och inga vibrationer. Om bilen ska vara så, så har Volvo byggt en djävligt dålig bil. Så länge det finns vibrationsfria bilar (det gör det) så ska våra också vara det. Punkt. Annars får de köpa tillbaks bilen. De kan aldrig tvinga på dig en felaktig bil.
Användarvisningsbild
av Spid3r
#1213624
Hämtade ut min bil idag efter ytterligare ett besök på verkstaden... däcken ombalanserades efter alla konstens regler, det blev inte 100% som trots allt. Verkstadschefen provkörde också bilen och bara konstaterades att bättre kan man inte få till det, han sade som tröst vad "bäst" av de få felanmälda bilar som vibrerar. En rapport till Volvo och klart-slut.
I somras körde jag en Ford Mondeo (en hyrbil), gick helt, helt vibrationsfritt... så det är klart att man ska kräva att bilen är 100% fri från vibrationer.
av Mathiasffs
#1213645
Min bil blev ännu snäppet bättre efter andra verkstadsbesöket, det de gjorde denna gång var att byta ut bakdäcken då de tydligen inte var bra nog då de skulle skicka tillbaka dem.

Men... där är fortfarande vibrationer och de känns mest om man står på upp till 135 ungefär och släpper och låter bilen motorbromsa in..

Ska skicka till säljaren att jag vill provåka deras demobilar och är det så att någon av dem vibrerar mindre än min så får de bilen en runda till.
Verkstadskillen sa att de kan inte hitta mer nu, frågan är om de inte kan det eller om de inte vill. Nåja, ska provåka lite i helgen så får vi se.
#1213870
Dåså! Nu har jag varit i kontakt med ÅF ett gäng tillfällen. Har till och med visat bilen för en höjdare på kundrelationer på volvo cars i Götet.
De har balanserat om hjulen, lastvariationsmätt och bytt tre sommardäck och jag har bytt till mina 17” vinterdäck nyligen och bilen har samma symptom. Idag fick jag då mail från ÅF där de tackar för synpunkterna och vidare talar om att min bil ska byta motorfästen/motorkuddar. Återkommer när delarna finns där.
Precis som många ovan redan vittnat om.

Fortsättning följer mina damer och Herrar
///Håkan
av ansjo
#1213925
Och jag hämtade min bil idag, och fick förklaringen att de inte hade märkt av mer än vad som är acceptabelt och att bilen är sådan.
De hade minskat däcktrycket ändå, och jag har inte testat bilen ännu och kan inte säga ifall det blivit bättre. Men jag fick en V40 som ånebil, och på motorvägen på väg till jobbet kom jag på mig själv tänka "Tänk om min CC hade gått så här fint på motorvägen..." :roll:
Fortsättning följer, anar jag.
Användarvisningsbild
av Spid3r
#1213974
Elektrikern84 skrev:Dåså! Nu har jag varit i kontakt med ÅF ett gäng tillfällen. Har till och med visat bilen för en höjdare på kundrelationer på volvo cars i Götet.
De har balanserat om hjulen, lastvariationsmätt och bytt tre sommardäck och jag har bytt till mina 17” vinterdäck nyligen och bilen har samma symptom. Idag fick jag då mail från ÅF där de tackar för synpunkterna och vidare talar om att min bil ska byta motorfästen/motorkuddar. Återkommer när delarna finns där.
Precis som många ovan redan vittnat om.

Fortsättning följer mina damer och Herrar
///Håkan
Vi ser framemot en rapport :)
  • 1
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 114

Nya E-klass AllTerrain kanske?

Jag har svårt att hålla med om att e[…]

Slutsteg original

Slutsteget, som är aktivt, sitter på ba[…]

Dagens ungdom