- fre 08 dec 2017, 08:19
#1217216
Synd vi bor låpngt ifrån varann då! Annars hade vi kunnat jämföra bilar med varandra =)
Du har inte vägarna förbi Sthlm? Jag var ju i Falkenberg i oktober... Synd..
Robbi skrev:Elektrikern84 skrev:Volvo har byggt den nya plattformen som sportchassin, alltså vägen känns som att köra en sport edition. Fördelen är att krängingheten är borta, som det var på förra modellen, men just att den är lite slickad på vägen. Däremot ska inte vibbarna intensifieras med hastigheten. Jag fick tydliga vibrationer i ratten vid 120. Det bästa är väl att låta ÅF provköra och säga om bilen ska vara så eller provköra en annan bil och jämföra. Fast jag tycker att vägen också känns mindre nu, den är mjuk och jag känner inte vibrationer såvida jag inte kör över gupp.Robbi skrev:Nej, jag tror inte att AWD har betydelse. Jag har kört lite mer och nu är bilen en dröm att köra. Visst känner man vägen i denna modell men man känner en helt annan fasthet och det oroliga och vibbiga är helt borta. Inga småvibrationer i ratten utan man känner tydligt att det som kommer med skakningar kommer från underlaget. Förr var det diffust och mer vibrationer än som borde komma från vägen. Bilen har aldrig varit såhär fast och mjuk. Fjädringen jobbar och inte någon svängning från ett lealöst chassi. Om någon ifrån Göteborgstrakten är osäker på sin bil så kan vi träffas för jämförelse.Det låter som din bil är som min nu... Antar att bilarna helt enkelt ska va så sim vi andra med microvibbar ska ha.
Synd vi bor låpngt ifrån varann då! Annars hade vi kunnat jämföra bilar med varandra =)
Du har inte vägarna förbi Sthlm? Jag var ju i Falkenberg i oktober... Synd..