Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1203960
Elektrikern84 skrev:
Förmodligen. Min ÅF tänker inte göra mer åt min bil i nuläget har de gjort klart för mig!
Produktegenskap? Eller vad hänvisar dom till?
#1204018
EbbevonVolvo skrev:
Elektrikern84 skrev:
Förmodligen. Min ÅF tänker inte göra mer åt min bil i nuläget har de gjort klart för mig!
Produktegenskap? Eller vad hänvisar dom till?
Fick en ny tid idag efter mitt inlägg, där någon från Volvo Cars ska testa bilen tillsammans med mig, men det blir inte fören om fyra veckor, men jag lär återkomma!
Användarvisningsbild
av Robbi
#1204071
Jag tycker mer att mikrovibrationer är det som kommer från vägkänsligheten och det hårda chassit. På det här forumet har det snackat om vibrationer "så klockan nästan ramlar av handen". Däremot förefaller det ha gått inflation i att uppleva "vibrationer" efter att det här tråden skapades, vilket jag i många fall tror är mer det hårda chassit.
Användarvisningsbild
av fosho
#1204086
Besked efter verkstadsbesöket:
"Upplever ej någon onormal skakning i ratten, kontroll vägkrafts mätning på hjul OK. Ingen obalans i hjulen.
Ingen åtgärd."

Inte helt oväntat kanske. :(
av jockegu
#1204166
Var inne idag och testade med helt nya hjul, ingen större skillnad. Fortfarande vibrationer i högre hastigheter. Hade egentligen inga större förhoppningar eftersom dom sa att mina ordinarie hjul är bra i balans och vägtryck.
Även service teknikern som åker med tycker också att det inte är ok så jag har med mig honom vilket känns bra.
Dock har han inget mer han kan göra så han har lämnat vidare ärendet till verkstadschefen, förmodligen skickas det in till Volvo.
Användarvisningsbild
av Robbi
#1204395
jockegu skrev:Var inne idag och testade med helt nya hjul, ingen större skillnad. Fortfarande vibrationer i högre hastigheter. Hade egentligen inga större förhoppningar eftersom dom sa att mina ordinarie hjul är bra i balans och vägtryck.
Även service teknikern som åker med tycker också att det inte är ok så jag har med mig honom vilket känns bra.
Dock har han inget mer han kan göra så han har lämnat vidare ärendet till verkstadschefen, förmodligen skickas det in till Volvo.
Vad är det för vibrationer? Är de djupa och långsamma, skakar ratten eller är det små, snabba mikrovibrationer? Kan du beskriva lite närmare?
av sweborn
#1204617
Den där journalisten (eller vad han är) i filmen ovan kan ha sagt en del av sanningen; att chassit inte klarar av att dämpa korrekt på alla underlag. När hastigheten och krafterna blir höga nog så märker människan av det hela.
#1204624
Kan vara så men varför är inte alla bilar drabbade i så fall, jag är personligt lyckligt lottad och har
inga problem vid några hastigheter, jag kör adaptiv luftfjädring med 20" på V90CC och kört 2000 mil.
Vibrationerna i den här tråden har gått mellan Inga alls eller mikroskopiska till så obehagliga att bilen
nästan far av vägen. Kanske värt att klargöra vilken typ av vibrationer vi diskuterar?
  • 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 114

Walt (Disney) https://www.google.com/[…]

Lägg dig under bilen m hasplåten borta,[…]

På frugans förra bil (VW Passat 04 AWT […]

Uppdatering på den trasiga "bränsl[…]