Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Spid3r
#1214633
Nu har jag ringt Volvo cars Sverige och beskrivit mitt missnöje med hantering av "víbrationsproblemet"... de har noterat detta och tagit ärende vidare internt.
Jag uppmanar starkt er andra att göra det också. Det tar ca 10min av er tid men ju fler ringer dit och klagar kan kanske Volvo tar detta på allvar.

Har har även börjat ringa runt några större verkstäder för att ta reda på vilka ytterligare åtgärder som verkstäderna har genomfört, ena av de jag talade med idag, har bytt en hel del delar, där bl.a. motorkuddar utan att något av de åtgärderna hjälpte, alltså inte ens byte av motorkuddar hjälpte.
Användarvisningsbild
av Robbi
#1214635
Spid3r skrev:Nu har jag ringt Volvo cars Sverige och beskrivit mitt missnöje med hantering av "víbrationsproblemet"... de har noterat detta och tagit ärende vidare internt.
Jag uppmanar starkt er andra att göra det också. Det tar ca 10min av er tid men ju fler ringer dit och klagar kan kanske Volvo tar detta på allvar.

Har har även börjat ringa runt några större verkstäder för att ta reda på vilka ytterligare åtgärder som verkstäderna har genomfört, ena av de jag talade med idag, har bytt en hel del delar, där bl.a. motorkuddar utan att något av de åtgärderna hjälpte, alltså inte ens byte av motorkuddar hjälpte.
Det håller ju inte, det är ju orimligt att de inte skulle åtgärda vibrationerna. Det verkar inte vara attityden hos min ÅF utan de säger att det ska lösas eller återköp.
Användarvisningsbild
av Robbi
#1214673
Det är många som har skrivit på detta forum. Kan ni som har skrivit göra en uppdatering? Alltså hur det har gått. Har någon fått löst problemet, vad gjordes, har ni fått återköp etc. Kom igen Orte, Turbodanne o.s.v. ni som skrev tidigt i tråden!
Användarvisningsbild
av Robbi
#1214688
ateam1234 skrev:hmm
blir lite orolig..
får min xc90 om 3 veckor
Jo, men provkör först och vägra ta den innan den är perfekt. Säg som det är, du har hört om vibrationsproblem och Volvos oförmåga att lösa det så går budskapet fram.
av Nystrom7
#1214703
Tråkigt med vibrationer, har själv varit orolig i väntan på min men den verkar änsålänge fungera klockrent. Inga vibrationer eller oljud. Det enda jag kan änmärka på är att bakluckan är dåligt justerad och att aux ingången saknas men dom sakerna ska dom lösa.

Bilen är en 2018 D3 AWD inscription med 20" dubbfria Nokian däck.
Användarvisningsbild
av Robbi
#1214710
Bump:

Det är många som har skrivit på detta forum. Kan ni som har skrivit göra en uppdatering? Alltså hur det har gått. Har någon fått löst problemet, vad gjordes, har ni fått återköp etc. Kom igen Orte, Turbodanne o.s.v. ni som skrev tidigt i tråden!
Användarvisningsbild
av Spid3r
#1214721
Robbi skrev:Bump:

Det är många som har skrivit på detta forum. Kan ni som har skrivit göra en uppdatering? Alltså hur det har gått. Har någon fått löst problemet, vad gjordes, har ni fått återköp etc. Kom igen Orte, Turbodanne o.s.v. ni som skrev tidigt i tråden!
Min bild är att om detta inte uppmärksammas via Volvo direkt kommer att ta (lång)tid innan det kommer en lösning.
  • 1
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 114

Spontant känns det som att D4 är valet ([…]

Byter termostat - säljer bilen - köparen[…]

Kul att se att den är igång igen, om […]

Felmonterade däck

Ditt sätt att mäta säger inte s&a[…]