Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1213975
Spid3r skrev:
Elektrikern84 skrev:Dåså! Nu har jag varit i kontakt med ÅF ett gäng tillfällen. Har till och med visat bilen för en höjdare på kundrelationer på volvo cars i Götet.
De har balanserat om hjulen, lastvariationsmätt och bytt tre sommardäck och jag har bytt till mina 17” vinterdäck nyligen och bilen har samma symptom. Idag fick jag då mail från ÅF där de tackar för synpunkterna och vidare talar om att min bil ska byta motorfästen/motorkuddar. Återkommer när delarna finns där.
Precis som många ovan redan vittnat om.

Fortsättning följer mina damer och Herrar
///Håkan
Vi ser framemot en rapport :)
Will come!!
Användarvisningsbild
av Robbi
#1213994
Spid3r skrev:
Elektrikern84 skrev:Dåså! Nu har jag varit i kontakt med ÅF ett gäng tillfällen. Har till och med visat bilen för en höjdare på kundrelationer på volvo cars i Götet.
De har balanserat om hjulen, lastvariationsmätt och bytt tre sommardäck och jag har bytt till mina 17” vinterdäck nyligen och bilen har samma symptom. Idag fick jag då mail från ÅF där de tackar för synpunkterna och vidare talar om att min bil ska byta motorfästen/motorkuddar. Återkommer när delarna finns där.
Precis som många ovan redan vittnat om.

Fortsättning följer mina damer och Herrar
///Håkan
Vi ser framemot en rapport :)
Är det en jäkla grej med motorfästen så är det ju under all kritik att de inte gör en återkallelse på alla bilar. Jag menar att det är ju inte så att det kan skilja så mycket på motorkuddskvaliten vid tillverkningen utan man kan se det som de bilar som är bra har rena turen att motorn vid monteringen hamnade exakt rätt på kuddarna, sådär på micromillimeten?
Användarvisningsbild
av Rillee
#1214194
Har däck och fälg tillverkarna blivit så dåliga på sitt jobb?
Användarvisningsbild
av Robbi
#1214309
Rillee skrev:Har däck och fälg tillverkarna blivit så dåliga på sitt jobb?
Jag hörde något om att vissa däcktillverkare hade tillverkat utan någon viss kvalitetskrav?
Användarvisningsbild
av Spid3r
#1214362
Robbi skrev:
Rillee skrev:Har däck och fälg tillverkarna blivit så dåliga på sitt jobb?
Jag hörde något om att vissa däcktillverkare hade tillverkat utan någon viss kvalitetskrav?
Jag är tveksam att det däckproblem vi pratar om, möjligen att däcken har en liten påverkan på grad av vibrationer, med det är något annat med chassi etc.
Min bil var inne flera ggr för vibrationsproblem och flera däcksorter testades, en uppsättning blev inlämnade hos en annan däckproffs utan resultat.
Senast redigerad av 1 Spid3r, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Vojje
#1214376
går ju att balansera till absurdum, men så får man en sten eller fler i mönstret.
Ska bilen vibrera då? Nja...
Användarvisningsbild
av Robbi
#1214385
Spid3r skrev:
Robbi skrev:
Rillee skrev:Har däck och fälg tillverkarna blivit så dåliga på sitt jobb?
Jag hörde något om att vissa däcktillverkare hade tillverkat utan någon viss kvalitetskrav?
Jag är tveksam att det däckproblem vi pratar om, möjligen att däcken har en liten påverkan på grad av vibrationer, med det är något annat med chassi etc.
Min bil var inne 7-8 för vibrationsproblem med flera däcksorter testades, en uppsättning blev inlämnade hos en annan däckproffs utan resultat.
Har du fått nya motorfästen?
  • 1
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 114

Jag har en V60 2018 som inte varnar för att[…]

Brainys V60

Oj! Såg inte bra ut vid batteripolen! :-/

Ok, då förstår jag. Tidigare mode[…]

Hej! Jag ligger just nu relativt långt i pl[…]