Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ateam1234
#1204658
Har haft en xc90 D5 -17 hemma i helgen för ev köp. 21tum däck
Jag upplever också att det finns småvibrationer över 120
Jag tycker att den även är lite "skakig" efter man kört över ex en målad linje....att bilen typ darrar till
men men
mycket bil är det i allafall till mycket pengar :D
av Turbodanne
#1204706
Robbi skrev:
Turbodanne skrev:Men hur kan man acceptera vibrationer öht på bilar för över 500 000:-?
Ja, varför köper folk Audi och BMW för en mille ,med sportchassin, och sitter och studsar på vägen? Frågan är om det är normalt eller ett fel på bilen. Så vibrationer uppstår det i alla bilar av vägen, och det finns inga helt perfekta vägar.
Nog för att jag tycker att både BMW och AUDI är riktiga skräpmärken så har jag aldrig kört en tysk bil som vibrerade som min V90 gjorde.

Och om vi är inne på den linjen så borde ju min XC60 med 20” hjul och sportchassi vibrera då också ?

Det gör den inte.
av Nizzexc90
#1204817
ateam1234 skrev:Har haft en xc90 D5 -17 hemma i helgen för ev köp. 21tum däck
Jag upplever också att det finns småvibrationer över 120
Jag tycker att den även är lite "skakig" efter man kört över ex en målad linje....att bilen typ darrar till
men men
mycket bil är det i allafall till mycket pengar :D
Hej.
Kan det vara så att du inte använde körriktningsvisaren när du bytte körfält?
Det vibrerar och håller emot i ratten om du inte använder körriktningsvisaren och det är helt normalt eftersom LKA – Körfältsassistans(Lane Keeping Aid) jobbar. :D
av AndS
#1204826
Nizzexc90 skrev:
ateam1234 skrev:Har haft en xc90 D5 -17 hemma i helgen för ev köp. 21tum däck
Jag upplever också att det finns småvibrationer över 120
Jag tycker att den även är lite "skakig" efter man kört över ex en målad linje....att bilen typ darrar till
men men
mycket bil är det i allafall till mycket pengar :D
Hej.
Kan det vara så att du inte använde körriktningsvisaren när du bytte körfält?
Det vibrerar och håller emot i ratten om du inte använder körriktningsvisaren och det är helt normalt eftersom LKA – Körfältsassistans(Lane Keeping Aid) jobbar. :D
Du kan även ställa in den så att den enbart vibrerar i ratten men försöker inte styra bilen.
Användarvisningsbild
av Robbi
#1204833
Ha ha, nu börjar det bli roligt, tänk om alla vibrationer beror på Lane Keep assistans!

Skämt å sido. Jag har samma Spid3r. Alltså jag kände vibrationer med mina vinterdäck. Det balanserades och testades men så bestämdes, det var ändå dags, att vi slänger på sommarsulorna så får jag nya till nästa gång. På med sommarsulorna och jag har inte haft vibrationer på 2000 mil. Ska bli intressant att se vad som händer 30/10 när vinterhjulen åker på.
Användarvisningsbild
av Spid3r
#1205154
Robbi skrev:Ha ha, nu börjar det bli roligt, tänk om alla vibrationer beror på Lane Keep assistans!

Skämt å sido. Jag har samma Spid3r. Alltså jag kände vibrationer med mina vinterdäck. Det balanserades och testades men så bestämdes, det var ändå dags, att vi slänger på sommarsulorna så får jag nya till nästa gång. På med sommarsulorna och jag har inte haft vibrationer på 2000 mil. Ska bli intressant att se vad som händer 30/10 när vinterhjulen åker på.
Har dina bromsskivor varit utbytta?
För min del skedde en minskning av vibrationer efter att skivorna byttes mot nya (runt om)... vibrationerna finns där men svagare.
  • 1
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 114

Har inget vinande ljud i min V60 T8 2022 eller i f[…]

Löste sig. Tydligen hade förre ägar[…]

Foliera mittkonsolen V60

hehe ja så är det, pengarna rinner iv&a[…]

Testade bakluckan på min -99'an med biltemas[…]