Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av erikgxx
#1230354
Har också följt tråden liksom PL76. Väntar på D4 aut FWD. Känns som om FWD knappt förekommit i tråden, heller ingen D3? Hoppas att det helt enkelt är en simpel obalans för din del PL76. Sådana problem vill man ju inte ha på en ny bil!!
Användarvisningsbild
av Robbi
#1230379
Jag är tyvärr tvungen att göra er besvikna om ni tror att FWD och D3 är förskonade. Det största felet ligger i att plattformen är känslig för olika däck och ligger på en skala 8/10 vilket ska jämföras med V70 som ligger på 2/10. (Har jag för mig). Det andra problemet ligger troligtvis i icke härdade drivknutar, det kan bero på ett kvalitetsproblem från Japan, som levererar stål till bilindustrin. Hur omfattande detta är vet vi ännu inte men det är ett globalt problem och omfattar fler bilmärken.

Jag hade glapp i drivaxlar men största skillnaden blev med nya däck från Michelin, gäller dubbfria vinterdäck. Mina Goodyear sommardäck är felfria. Som ni förstår beror felen på många faktorer men drivning och motorer verkar inte vara orsaken. Längre bak i tråden finns flera fall med både fwd och D3.
Användarvisningsbild
av Robbi
#1233317
Elektrikern84 skrev:Fått erbjudande om återköp nu. Dock är jag lite kritiskt till avdraget då jag klagat på bilen i sex månader.
Tråkigt. Hur mycket blev avdraget?
av PL76
#1233580
Första besöket avklarat där ombalansering av alla hjul gjordes, lite förvånande att dom inte ens provkörde bilen efteråt :???: .
Resultatet var en bil med något mindre vibrationer men tyvärr inte bra, så efter en provtur blev det att åka tillbaks ock boka ny tid där dom skall prova att byta ett av däcken som tydligen låg lite utanför Volvos krav, vad nu det betyder. Frustrerande är bara förnamnet :x
av Elektrikern84
#1233607
PL76 skrev:Första besöket avklarat där ombalansering av alla hjul gjordes, lite förvånande att dom inte ens provkörde bilen efteråt :???: .
Resultatet var en bil med något mindre vibrationer men tyvärr inte bra, så efter en provtur blev det att åka tillbaks ock boka ny tid där dom skall prova att byta ett av däcken som tydligen låg lite utanför Volvos krav, vad nu det betyder. Frustrerande är bara förnamnet :x
Lastvariationsmätning hjälper Icke kan jag avslöja.
av Elektrikern84
#1233609
Robbi skrev:
Elektrikern84 skrev:Fått erbjudande om återköp nu. Dock är jag lite kritiskt till avdraget då jag klagat på bilen i sex månader.
Tråkigt. Hur mycket blev avdraget?
Avdraget ligger f.n på 12% och stigande ju mer bilen används. Men jag har nämnt att jag anser det borde delas på då jag klagat sen i höstas. När jag nämnde det gick det bra byta Vinterdäcken till annat märke. Vilket de inte velat innan.
Han skulle ”höra efter” lite och sen återkomma med svar på mitt krav om avdrag på avdraget :-D
Användarvisningsbild
av Spid3r
#1233647
PL76 skrev:Första besöket avklarat där ombalansering av alla hjul gjordes, lite förvånande att dom inte ens provkörde bilen efteråt :???: .
Resultatet var en bil med något mindre vibrationer men tyvärr inte bra, så efter en provtur blev det att åka tillbaks ock boka ny tid där dom skall prova att byta ett av däcken som tydligen låg lite utanför Volvos krav, vad nu det betyder. Frustrerande är bara förnamnet :x
I mitt fall byte till Michelin hjälpe en hel del men det blev inte helt åtgärdat. Detta är så jäkla dåligt att Volvo inte kan/vill säga vad är felet!!
Hade jag vetat om dessa problem hade jag ALDRIG köpt det här bilen. Skit frustrerad!
Användarvisningsbild
av Robbi
#1233722
Elektrikern84 skrev:
Robbi skrev:
Elektrikern84 skrev:Fått erbjudande om återköp nu. Dock är jag lite kritiskt till avdraget då jag klagat på bilen i sex månader.
Tråkigt. Hur mycket blev avdraget?
Avdraget ligger f.n på 12% och stigande ju mer bilen används. Men jag har nämnt att jag anser det borde delas på då jag klagat sen i höstas. När jag nämnde det gick det bra byta Vinterdäcken till annat märke. Vilket de inte velat innan.
Han skulle ”höra efter” lite och sen återkomma med svar på mitt krav om avdrag på avdraget :-D
Du ska inte testa däcken då? Eller är du bara trött på bilen?
#1233829
Vet inte om det är orimligt avdrag, javisst du klagade för 6 månader sen men du har ju faktiskt
använt bilen under de här sex månaderna, själv tycker jag nog att kan vara rimligt, skulle dock
vara olustigt att beställa en ny Volvo om man har haft stora problem. Risken finns ju att de blir
av med en kund.

Själv hade jag jätteproblem med fjädringen/spårade mycket på min V70n-2004 och det ledde till
att jag jag var mycket tveksam innan jag till slut ändå valde en ny V70-2008, vilken gick felfritt.
  • 1
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 114

Man kan ju prova att kontakta nån motor tidn[…]

Volvo on call och GSM

Hej! Istället för en ny 4-5g modul f&ou[…]

Bruten fjäder framvagn

Ladda på utav helvete på nån far[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Nej inte hos volvo. Anledningen till att jag ä[…]