Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ansjo
#1226293
I morgon ska jag till däckverkstaden, har äntligen fått en snubbe som lyssnar och han föreslog att han åker med mig så jag kan visa när jag känner av problemet. Han var tveksam att det var däcken, då jag har vibrationerna på både sommar och vinterdäcken och två olika fabrikat på dem, han var mer inne på obalans på drivaxeln eller liknande.
Användarvisningsbild
av Robbi
#1226302
ansjo skrev:I morgon ska jag till däckverkstaden, har äntligen fått en snubbe som lyssnar och han föreslog att han åker med mig så jag kan visa när jag känner av problemet. Han var tveksam att det var däcken, då jag har vibrationerna på både sommar och vinterdäcken och två olika fabrikat på dem, han var mer inne på obalans på drivaxeln eller liknande.
Samtidigt har plattformen en känslighet på 8/10 på däck. Vi får hoppas att de hittar något och drivaxlar ligger väl högst i kurs, om det inte är däcken. Återkom om hur det går.
av ansjo
#1226360
Robbi skrev:
ansjo skrev:I morgon ska jag till däckverkstaden, har äntligen fått en snubbe som lyssnar och han föreslog att han åker med mig så jag kan visa när jag känner av problemet. Han var tveksam att det var däcken, då jag har vibrationerna på både sommar och vinterdäcken och två olika fabrikat på dem, han var mer inne på obalans på drivaxeln eller liknande.
Samtidigt har plattformen en känslighet på 8/10 på däck. Vi får hoppas att de hittar något och drivaxlar ligger väl högst i kurs, om det inte är däcken. Återkom om hur det går.
:-)-)
av Elektrikern84
#1227123
Nu har jag varit inne igen. Gjorde Lastmätning av V Däcken nu också. Mecken ringde å sa att ett däck var Keff och bytes samt att det satt 10000 vikter så han balansera om (hans egna ord). Fick tillbaka bilen och den går något bättre. Dock vibrerar det mer om jag ex har Farthållaren på 100 och trycker ner den till 80 då den ska bromsa in eller motorbromsa ned till 80 sen håller vibbarna i sig.
Användarvisningsbild
av Robbi
#1227194
Elektrikern84 skrev:Nu har jag varit inne igen. Gjorde Lastmätning av V Däcken nu också. Mecken ringde å sa att ett däck var Keff och bytes samt att det satt 10000 vikter så han balansera om (hans egna ord). Fick tillbaka bilen och den går något bättre. Dock vibrerar det mer om jag ex har Farthållaren på 100 och trycker ner den till 80 då den ska bromsa in eller motorbromsa ned till 80 sen håller vibbarna i sig.
Conti är skitdäck helt enkelt. Bara det att det var ett felaktigt däck, säger en del. Stå på dig och kräv Michelin!
Användarvisningsbild
av Robbi
#1227964
ansjo skrev:I morgon ska jag till däckverkstaden, har äntligen fått en snubbe som lyssnar och han föreslog att han åker med mig så jag kan visa när jag känner av problemet. Han var tveksam att det var däcken, då jag har vibrationerna på både sommar och vinterdäcken och två olika fabrikat på dem, han var mer inne på obalans på drivaxeln eller liknande.
Hur har det gått?
av phantomblot
#1228010
Arrgghh, mine vibrasjoner har blitt mye mindre, selv om jeg har eksakt samme dekk og felg på.

Det er ikke bare opplevd mindre vibrasjoner. De synes også mye mindre i vannflasken i midtkonsollet.

Jeg blir gal!
Användarvisningsbild
av Robbi
#1228042
phantomblot skrev:Arrgghh, mine vibrasjoner har blitt mye mindre, selv om jeg har eksakt samme dekk og felg på.

Det er ikke bare opplevd mindre vibrasjoner. De synes også mye mindre i vannflasken i midtkonsollet.

Jeg blir gal!
Ha ha, det är väl bra och det stödjer min tes om plattformens känslighet för däck. Jag tror att däcken har slitits in och går bättre på vägen.
Användarvisningsbild
av snowi
#1228162
Problemet fick mig att tänka på en vän som köpte en V90 och upplevde samma problem.

Efter skifte utav bla mindre däck, balansering mm så återkom felet igen.

Verkar som att Volvo inte ville ta ansvar så han gick in och "kasta" nycklarna på disken och hävdade att få bilen återlämnad och pengarna tillbaka.. jag förstår honom.

När man betalar närmare 680 000:- ...eller ja, oavsett summa så bör problemet inte finnas.
Användarvisningsbild
av Robbi
#1228196
snowi skrev:Problemet fick mig att tänka på en vän som köpte en V90 och upplevde samma problem.

Efter skifte utav bla mindre däck, balansering mm så återkom felet igen.

Verkar som att Volvo inte ville ta ansvar så han gick in och "kasta" nycklarna på disken och hävdade att få bilen återlämnad och pengarna tillbaka.. jag förstår honom.

När man betalar närmare 680 000:- ...eller ja, oavsett summa så bör problemet inte finnas.
Fick han det?
  • 1
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 114

Fick idag et priserbjudande på hela arbe[…]

Pluskabel glapp

Det där är en säkring. Kolla med en[…]

Bränslemätare Volvo 740

Hej, jag har en Volvo 740-90 och bränslem&aum[…]

Bruten fjäder framvagn

arbetade. ( finns där inga möjlighet a[…]