Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Xanthopteryx
#1180217
Spid3r skrev:
Turbodanne skrev:Liten uppdatering kring min , har haft min inlämnad 4 gånger nu , dom har balanserat däck 3 gånger och nu sist har dom bytt 1 däck , tror ni det vart bra? ... Nej
0
För mig börjar bilen studsa på vägen redan vid 50-60 och sedan eskalerar det bara , vid 120 skakar HELA bilen , inte bara ratten , och ordentligt.

Dessutom har jag fått upp ett felmeddelande på växellådan , Växellåda begränsad prestanda , nedsatt acceleration , typ.

För 630 000:- hade jag verkligen jag väntat mig mer-.

Bra bilar det här...
Har de uppdaterat bilens alla mjukvaror till de senaste?
Efter sista besöket för ett par veckor sedan, däcken ombalanserades och mjukvaror uppdaterades, det blev konstigt nog bättre...inte 100% men nästan acceptabelt.
Har likadana däck som dig.

Hade du bott i Östergärland kunde du ha fått provköra min S90 för att jämföra.
Ett långskott bland alla andra:
Fader min råkade, för många år sedan då, ut för att det vibrerade på den V70 han köpt. Det balanserades, men - visade sig att däcken var felaktigt påkrängda så de fick kränga om alla varpå det blev bra.
Ni kan inte testa med en helt annan uppsättning däck som bevisligen är bra?
Användarvisningsbild
av Krollspell
#1180231
Xanthopteryx skrev:
Spid3r skrev:
Turbodanne skrev:Liten uppdatering kring min , har haft min inlämnad 4 gånger nu , dom har balanserat däck 3 gånger och nu sist har dom bytt 1 däck , tror ni det vart bra? ... Nej
0
För mig börjar bilen studsa på vägen redan vid 50-60 och sedan eskalerar det bara , vid 120 skakar HELA bilen , inte bara ratten , och ordentligt.

Dessutom har jag fått upp ett felmeddelande på växellådan , Växellåda begränsad prestanda , nedsatt acceleration , typ.

För 630 000:- hade jag verkligen jag väntat mig mer-.

Bra bilar det här...
Har de uppdaterat bilens alla mjukvaror till de senaste?
Efter sista besöket för ett par veckor sedan, däcken ombalanserades och mjukvaror uppdaterades, det blev konstigt nog bättre...inte 100% men nästan acceptabelt.
Har likadana däck som dig.

Hade du bott i Östergärland kunde du ha fått provköra min S90 för att jämföra.
Ett långskott bland alla andra:
Fader min råkade, för många år sedan då, ut för att det vibrerade på den V70 han köpt. Det balanserades, men - visade sig att däcken var felaktigt påkrängda så de fick kränga om alla varpå det blev bra.
Ni kan inte testa med en helt annan uppsättning däck som bevisligen är bra?
I mitt fall har jag först fått Pirellidäcken utbytta (efter otaliga balanseringar, kontroll under belastning osv. tillslut skickades mina fälgar och nya däck till Pirelli Sverige för kontroll.. Väntan 4 veckor.. Förra veckan erbjöd sig Volvo lite överraskande att byta ut dem till nya Michelin Pilot 4, YES, gillar inte Pirelli sen tidigare problem. Har även fått luftfjädringen uppgraderad eftersom man vill utesluta den. Det är betydligt bättre än när den var ny, men tyvärr inte tillräckligt bra.. Så fortsättning följer i mitt fall..
av Trocklepna
#1180398
Jag hade vibrationer i bilen (V90 CC D4) runt 110km/h och uppåt.
Efter vekstadsbesöket (balanserade däck) så försvann det helt. Oklart om detta gäller alla, men för min bil löste det problemet. (Har testat 150 nu, inga vibrationer :) )
av FXC
#1180401
Jag hämtade min V90 MY18 förra veckan och känner inga vibrationer. Det är en V90 T5 MY18 med Michelin däck.
av Turbodanne
#1180436
FXC skrev:Jag hämtade min V90 MY18 förra veckan och känner inga vibrationer. Det är en V90 T5 MY18 med Michelin däck.
Då har du inte 20" på din ? Jag hade önskat Michelin däck jag också , Pirelli är riktigt skräp.
av FXC
#1180533
Turbodanne skrev:
FXC skrev:Jag hämtade min V90 MY18 förra veckan och känner inga vibrationer. Det är en V90 T5 MY18 med Michelin däck.
Då har du inte 20" på din ? Jag hade önskat Michelin däck jag också , Pirelli är riktigt skräp.

Nej, precis. Jag valde 19".
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1180563
Robbi skrev: Jag har kört lånebilen lite mer och det märkliga är att underlaget spelar in. Vissa partier känns inte alls lika mycket och gasar man på i uppförsbacke så verkar något sättas igång som vibrerar ett tag men avtar faktiskt när man ligger kvar i samma hastighet.
Vad är det för lånebil ?
Användarvisningsbild
av Robbi
#1180564
VolvoB20 skrev:
Robbi skrev: Jag har kört lånebilen lite mer och det märkliga är att underlaget spelar in. Vissa partier känns inte alls lika mycket och gasar man på i uppförsbacke så verkar något sättas igång som vibrerar ett tag men avtar faktiskt när man ligger kvar i samma hastighet.
Vad är det för lånebil ?
Nu har jag inte kvar den men det var en vanlig V90 T5 fwd med 19 tum. Kommer inte ihåg däcken.
Användarvisningsbild
av Robbi
#1181106
Turbodanne skrev:Min bil står på verkstad just nu , den skakar så mycket att den inte är körbar , jag återkommer med åtgärd om dom hittar nått som löser problemet.
Var den så från början?
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 114

ECU:n ändrar kamaxelns läge i förh&[…]

Jag håller med vad du skriver Xanthopteryx.

Det låter som ett rätt kul projekt att […]

EGR kylare 2,0 D

Programmerar bort skiten. Blir billigare och du sl[…]