Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Elektrikern84
#1233607
PL76 skrev:Första besöket avklarat där ombalansering av alla hjul gjordes, lite förvånande att dom inte ens provkörde bilen efteråt :???: .
Resultatet var en bil med något mindre vibrationer men tyvärr inte bra, så efter en provtur blev det att åka tillbaks ock boka ny tid där dom skall prova att byta ett av däcken som tydligen låg lite utanför Volvos krav, vad nu det betyder. Frustrerande är bara förnamnet :x
Lastvariationsmätning hjälper Icke kan jag avslöja.
av Elektrikern84
#1233609
Robbi skrev:
Elektrikern84 skrev:Fått erbjudande om återköp nu. Dock är jag lite kritiskt till avdraget då jag klagat på bilen i sex månader.
Tråkigt. Hur mycket blev avdraget?
Avdraget ligger f.n på 12% och stigande ju mer bilen används. Men jag har nämnt att jag anser det borde delas på då jag klagat sen i höstas. När jag nämnde det gick det bra byta Vinterdäcken till annat märke. Vilket de inte velat innan.
Han skulle ”höra efter” lite och sen återkomma med svar på mitt krav om avdrag på avdraget :-D
Användarvisningsbild
av Spid3r
#1233647
PL76 skrev:Första besöket avklarat där ombalansering av alla hjul gjordes, lite förvånande att dom inte ens provkörde bilen efteråt :???: .
Resultatet var en bil med något mindre vibrationer men tyvärr inte bra, så efter en provtur blev det att åka tillbaks ock boka ny tid där dom skall prova att byta ett av däcken som tydligen låg lite utanför Volvos krav, vad nu det betyder. Frustrerande är bara förnamnet :x
I mitt fall byte till Michelin hjälpe en hel del men det blev inte helt åtgärdat. Detta är så jäkla dåligt att Volvo inte kan/vill säga vad är felet!!
Hade jag vetat om dessa problem hade jag ALDRIG köpt det här bilen. Skit frustrerad!
Användarvisningsbild
av Robbi
#1233722
Elektrikern84 skrev:
Robbi skrev:
Elektrikern84 skrev:Fått erbjudande om återköp nu. Dock är jag lite kritiskt till avdraget då jag klagat på bilen i sex månader.
Tråkigt. Hur mycket blev avdraget?
Avdraget ligger f.n på 12% och stigande ju mer bilen används. Men jag har nämnt att jag anser det borde delas på då jag klagat sen i höstas. När jag nämnde det gick det bra byta Vinterdäcken till annat märke. Vilket de inte velat innan.
Han skulle ”höra efter” lite och sen återkomma med svar på mitt krav om avdrag på avdraget :-D
Du ska inte testa däcken då? Eller är du bara trött på bilen?
#1233829
Vet inte om det är orimligt avdrag, javisst du klagade för 6 månader sen men du har ju faktiskt
använt bilen under de här sex månaderna, själv tycker jag nog att kan vara rimligt, skulle dock
vara olustigt att beställa en ny Volvo om man har haft stora problem. Risken finns ju att de blir
av med en kund.

Själv hade jag jätteproblem med fjädringen/spårade mycket på min V70n-2004 och det ledde till
att jag jag var mycket tveksam innan jag till slut ändå valde en ny V70-2008, vilken gick felfritt.
#1233861
troubleshooter skrev:Vet inte om det är orimligt avdrag, javisst du klagade för 6 månader sen men du har ju faktiskt
använt bilen under de här sex månaderna, själv tycker jag nog att kan vara rimligt, skulle dock
vara olustigt att beställa en ny Volvo om man har haft stora problem. Risken finns ju att de blir
av med en kund.

Själv hade jag jätteproblem med fjädringen/spårade mycket på min V70n-2004 och det ledde till
att jag jag var mycket tveksam innan jag till slut ändå valde en ny V70-2008, vilken gick felfritt.
Absolut men med tanke på att jag själv inte känner skuld att detta dragit ut på tiden så anser jag det vara orimligt. Annars tycker jag att avdraget i vanliga fall är rimligt.

Ska nu testa annat märke på V-Däck så får vi se.
av erikgxx
#1233958
Har som jag tidigare skrivit följt denna tråd sedan jag beställde min V90 I sept. Likt en hypokondriker har jag "oroat" mig för dessa vibrationer. Hämtade ut min V90 D4 FWD I måndags och drog upp den I 150 på motorvägen I morse.
Helt vibrationsfritt!! So far so good! :D
Användarvisningsbild
av grillchips
#1233959
Ja, lite orolig är man. Väntar på en V90 T5 som kommer om drygt en månad. Däremot är tråden väldigt uppskattad på så sätt att jag nu vet exakt vad jag ska leta efter vid leverans.
Användarvisningsbild
av Robbi
#1233963
Elektrikern84 skrev:
troubleshooter skrev:Vet inte om det är orimligt avdrag, javisst du klagade för 6 månader sen men du har ju faktiskt
använt bilen under de här sex månaderna, själv tycker jag nog att kan vara rimligt, skulle dock
vara olustigt att beställa en ny Volvo om man har haft stora problem. Risken finns ju att de blir
av med en kund.

Själv hade jag jätteproblem med fjädringen/spårade mycket på min V70n-2004 och det ledde till
att jag jag var mycket tveksam innan jag till slut ändå valde en ny V70-2008, vilken gick felfritt.
Absolut men med tanke på att jag själv inte känner skuld att detta dragit ut på tiden så anser jag det vara orimligt. Annars tycker jag att avdraget i vanliga fall är rimligt.

Ska nu testa annat märke på V-Däck så får vi se.
Förstår dig totalt, du har tvingats åka med en felaktig bil och det bör inte räknas som att ”du har brukar bilen”. Du har ju lidit.
av Elektrikern84
#1234676
Nu har ”ÄNTLIGEN”!!!!! Servicechefen fattat vad jag menar med mina vibrationer att; det är vibrationer som är UTÖVER vägkänsligheten. Att bilen är vägkänslig köper jag till 110 % men vibrationerna utöver det. Vägkänslighetsvibbarna borde ju rimligvis avta/öka beroende på underlag. Men detta är utöver och konstanta oavsett hastighet, något mer vid inbroms eller motorbroms. De har ju hela tiden låst sig fasta vid däcken och inget annat. Nu ska vi dock testa med andra typer av däck och köra en längre tur TILLSAMMANS.
  • 1
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 114
Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]

Har precis hämtat en my24. Elvärmare[…]