Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1181132
Jag hade problem men det är löst nu, inte av volvo för dom var inte tillmötesgående utan jag tog saken i egna händer. Jag kör 22x9.5 med 265/30 och det skakar ingenting! Problemet är med vibrationer är att fälgen inte ligger centrerat på navet. Det klappar minimalt 0.3mm men i högre farter känns detta mer. Dvs vibrationer. Jag har åtgärdat mitt själv och nu vibrerar det ingenting. Mercedes har precis samma problem just nu, vibrationer för att nav och fälg inte är samma storlek. Det var min däck kille som sa detta och han fixade det åt mig. :D
#1181134
Jag har också vibrationer mellan 120-130- Inga jättevibrationer som många beskriver det, men de finns klart där. Ska maila min ÅF på måndag så får de ta in den om det behövs. Min har bara gått 14 mil ännu så länge.
av Turbodanne
#1181213
Robbi skrev:
Turbodanne skrev:Min bil står på verkstad just nu , den skakar så mycket att den inte är körbar , jag återkommer med åtgärd om dom hittar nått som löser problemet.
Var den så från början?
Japp , ända sedan jag hämtade den
av Elektrikern84
#1181234
Har varit ute och testat höga farter nu för att känna efter. Jag upplever inte bara vibrationer i ratt utan i hela bilen. Sitter man i baksätet känner man det tydligt. Det verka vara både två och fyrhjulsdrivna bilar så kardanaxeln kan det ju inte va. Är det vara Inscrptionvarianter? Vad är länken där? Fälgarna? Jag har mailat ÅF men det är ju midsommar. Vill gärna höra vad ni andra som Lyckats lösa problemen vad ni kommit fram till!
av Turbodanne
#1181298
Elektrikern84 skrev:Har varit ute och testat höga farter nu för att känna efter. Jag upplever inte bara vibrationer i ratt utan i hela bilen. Sitter man i baksätet känner man det tydligt. Det verka vara både två och fyrhjulsdrivna bilar så kardanaxeln kan det ju inte va. Är det vara Inscrptionvarianter? Vad är länken där? Fälgarna? Jag har mailat ÅF men det är ju midsommar. Vill gärna höra vad ni andra som Lyckats lösa problemen vad ni kommit fram till!
Precis så är min bil , hela bilen skakar, kör jag på jämn asfalt känner jag redan vid 45/50 attt bilen studsar, inte premium.

Ångrar att jag bytte från XC60in just nu .
Användarvisningsbild
av Spid3r
#1181301
Turbodanne skrev:
Elektrikern84 skrev:Har varit ute och testat höga farter nu för att känna efter. Jag upplever inte bara vibrationer i ratt utan i hela bilen. Sitter man i baksätet känner man det tydligt. Det verka vara både två och fyrhjulsdrivna bilar så kardanaxeln kan det ju inte va. Är det vara Inscrptionvarianter? Vad är länken där? Fälgarna? Jag har mailat ÅF men det är ju midsommar. Vill gärna höra vad ni andra som Lyckats lösa problemen vad ni kommit fram till!
Precis så är min bil , hela bilen skakar, kör jag på jämn asfalt känner jag redan vid 45/50 attt bilen studsar, inte premium.

Ångrar att jag bytte från XC60in just nu .
Samma här...skämt!
av Elektrikern84
#1181331
Turbodanne skrev:
Elektrikern84 skrev:Har varit ute och testat höga farter nu för att känna efter. Jag upplever inte bara vibrationer i ratt utan i hela bilen. Sitter man i baksätet känner man det tydligt. Det verka vara både två och fyrhjulsdrivna bilar så kardanaxeln kan det ju inte va. Är det vara Inscrptionvarianter? Vad är länken där? Fälgarna? Jag har mailat ÅF men det är ju midsommar. Vill gärna höra vad ni andra som Lyckats lösa problemen vad ni kommit fram till!
Precis så är min bil , hela bilen skakar, kör jag på jämn asfalt känner jag redan vid 45/50 attt bilen studsar, inte premium.

Ångrar att jag bytte från XC60in just nu .
Men nån som hört vad problemet kan va / lösningen!?
Användarvisningsbild
av Krollspell
#1181335
ansjo skrev:Låter skönt att man beställt 21" :lol:
Vad har 21" med detta att göra :shock:
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 114
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]