- ons 22 mar 2017, 10:27
#1159892
Det återstår nu för mig att vänja mig vid det ofrivilliga sportchassit och ställa in mig på att det kommer att stöta och skaka. Eller ska jag reklamera för falsk marnadsföring? Jag fick provåka en V90 innan med hänvisning att "känn på komforten", cross country blir ännu bättre. Någon som vill byta en V90 mot Cross country?
JanneP77 skrev:Så slutsatsen är att Cross Countryn är hårt satt i fjädring/stötdämpning ända tills det verkligen gäller, ex potthål eller farthinder. Då är den mjuk och fin. Jag lyfter på hatten för Volvos chassiingenjörer som lyckats göra bilen "både och". Jag gillar att KÖRA bil så för mig är kombinationen perfekt. -)De har tyvärr misslyckats med en sak - information. Jag hade en Xc70 sport innan och var lite trött på att "åka på räls" och såg fram emot ett vanligt chassi med komfort. Det är då fullständigt logiskt att anta att det vanliga chassit blir vanligt och att de i så fall kommer ett "sportchassi" för de som vill lida pin. Men icke, den lanserades som lyxåk med förbättrad komfort. Alla som har kört en XC70 med vanligt chassi vet att det är "komfort". Detta chassit är som XC70 sport fast säkerligen 15% till styvare. Hur sjutton kan man anse att detta är standardchassi och inte sport?
Det återstår nu för mig att vänja mig vid det ofrivilliga sportchassit och ställa in mig på att det kommer att stöta och skaka. Eller ska jag reklamera för falsk marnadsföring? Jag fick provåka en V90 innan med hänvisning att "känn på komforten", cross country blir ännu bättre. Någon som vill byta en V90 mot Cross country?