Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Xanthopteryx
#1164748
troubleshooter skrev:Har bara hunnit med en 40 mil än så länge, är förvånad hur fjädringen har ett fast grepp om bilen i komfort läget men samtidigt är tillräckligt mjuk för att vara komfortabel, den känns alert. Har valt ventilerade stolar och en stor skillnad jag upplever från XC60 är at man faktiskt sitter i stolen och inte på stolen. Allting känns välskruvat, inget knirr/knarr i bilen vid fartgupp eller ojämnheter. Info systemet känns relativt snabbt och enkelt att hantera. Spotify appen tar några sekunder att få upp , men ingenting som jag stör mig på. B&W låter väldigt bra, inte optimerat för hip/hop på hög volym men bästa ljudet hittills som jag upplevt i en bil förutom mina egna byggen :lol:

Jag hade nog vänta mig att den skulle vara tystare i kupén, inte för att den på något sätt låter mycket. S/S systemet känns inte 100%, hade för mig att jag läst att om man inte kommer över 6-7 km mellan stoppen så skulle den koppla ur funktionen tills att man kommit över den hastigheten, kan vara att jag missförstått något, lite ska man väl få lära sig under resan =)
Har du akustikrutor?
av troubleshooter
#1164758
Japp, men jag hade det på XC60 också. Men jag vet också att XC60 med akustikrutor var relativt tyst den med så. Jag ser det absolut inte som en issue, tror helt enkelt att det har med att jag gick från XC60n med smalare vinterdäck till cc med sommardäck, en helt annan typ av ljud helt enkelt =)
av petherf
#1165209
Enligt "Min volvo" så är min bil fortfarande Orderlagd, fast den är byggd 31 mars och på väg till Återförsäljare nu! och fått nummerplåt. Och en annan sak som är konstig, enl min försäljare så behöver man inte reg besikta om man har tagit polestar ?
av para
#1165213
Ska du köra lagligt måste du besiktiga efter Polestar. Tar 10 min och kostar 800kr.
Din säljare säger så bara för att han inte vill stå för det.
Be att han ger dig skriftligt att det inte behövs och att även försäljningschefen skriver under....
av troubleshooter
#1165224
När jag köpte XC60n så hade jag lagt till polestar trimningen i beställningen då registreringsbesiktades bilen med trimningen innan leverans, jag bahövde inte stå för den kostnaden , i alla fall inte uttryckligen =) , att jag säkert fick betala den ändå på något sätt är lätt att räkna ut.
av ITTo
#1165299
Hej, är det någon som har koll på hur lång tid det tar innan man får en orderbekräftelse på en beställd bil?
Skulle vilja sätta igång "min volvo" men behöver ett nummer som man anger där.
Min säljare är lite oklar på hur lång tid det tar, men trodde i juni? Tar det så lång tid?
av pumpnasare
#1165310
Jag beställde 7/2 och fick mail 12/2 med inloggning


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av barcusmrandt
#1165312
ITTo skrev:Hej, är det någon som har koll på hur lång tid det tar innan man får en orderbekräftelse på en beställd bil?
Skulle vilja sätta igång "min volvo" men behöver ett nummer som man anger där.
Min säljare är lite oklar på hur lång tid det tar, men trodde i juni? Tar det så lång tid?
Har din säljare faktiskt lagt in ordern i systemet så har han ett ordernr. Be han om att få det så kan du upprätta minvolvo direkt. Behöver inte vänta på mail.
av Elektrikern84
#1165382
ITTo skrev:Hej, är det någon som har koll på hur lång tid det tar innan man får en orderbekräftelse på en beställd bil?
Skulle vilja sätta igång "min volvo" men behöver ett nummer som man anger där.
Min säljare är lite oklar på hur lång tid det tar, men trodde i juni? Tar det så lång tid?
Bara skaffa en inloggning... Sen sköts det hyfsat automatisk. Du ska ha två olika nr från ÅF
av Elektrikern84
#1165383
troubleshooter skrev:Så nu är äntligen 5 månaders väntan över, får väl se om jag om ett par veckor är kvar i lyckoruset 8)
Beställer man Styling kit där för att få samma färg på Skrämbreddare m.m ??
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 33

Karossen. Lyckades kalibrera lägesgivarna ef[…]

Öppna bilen

Nädå, inga risker. 2an kommer raka sp&[…]

Både och iofs, men i det här fallet &au[…]

Hej, Jag har en 07 -bifuel med samma fel. På[…]