Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rudolfs
#1167431
Du kan lämna nyckeln i bilen utan problem. Låser sig bilen så låser du upp den med mobilen som jag antar att du har i fickan. Du kan även låsa bilen själv med nyckeln i bilen, t.ex om någon ska hämta bilen men ni inte hinner mötas för överlämning. Göm nyckeln i bilen och lås upp när personen är vid bilen.
av Elektrikern84
#1167452
barcusmrandt skrev:Sluta fundera och kör på! Har sagt det förut och säger det igen, det borde vara olagligt att beställa utan B&W Bild
HAHAHAHA.
Användarvisningsbild
av Robbi
#1167515
Elektrikern84 skrev:
barcusmrandt skrev:Sluta fundera och kör på! Har sagt det förut och säger det igen, det borde vara olagligt att beställa utan B&W Bild
HAHAHAHA.
Håller med, det borde vara olagligt att beställa BMW...eller läste jag rätt, behöver nog mina glasögon. Bild
av barcusmrandt
#1167524
Robbi skrev:
Elektrikern84 skrev:
barcusmrandt skrev:Sluta fundera och kör på! Har sagt det förut och säger det igen, det borde vara olagligt att beställa utan B&W Bild
HAHAHAHA.
Håller med, det borde vara olagligt att beställa BMW...eller läste jag rätt, behöver nog mina glasögon. Bild
Hahaaa!
av perhall
#1167562
raven76 skrev:
XC90_Executive skrev:Jag antar att det är dynan?

Ang tvätt och låsning. Det bästa är att lägga nyckeln i bilen under tvätt, så låser den sig inte! :D
Är det bara jag eller får inte ni också den otäcka känslan av att man riskerar att bli utlåst?

Min kollega var med om en rolig grej. Han lämnade in sin V70 på service för något år sedan. Det var då VOC var nytt. Då ringer service-killen och säger:

- Det har hänt något om inte ska få hända...! Vi har låst in din bilnyckel i bilen! Har du en reserv-nyckel så du kan öppna åt oss?

- Ja, men den ligger i Luleå (och han var i Sundsvall på jobb). Så det blir ju lite långt att hämta den. Men vänta!

Min kollega låser sedan upp bilen via VOC och frågar:

- Kan ni öppna bilen nu?

- JA! Hur gick det där till?!?!

Då hade dom aldrig hört talas om den funktionen på verkstaden. Lite konstigt...! :???:

Va det verkligen bara något år sen? För då var inte VOC nytt. VOC har ju funnits sen 1999 men med en bra app sen 2012 (kan ha fel om årtalen...)
av raven76
#1167593
perhall skrev:
raven76 skrev:
XC90_Executive skrev:Jag antar att det är dynan?

Ang tvätt och låsning. Det bästa är att lägga nyckeln i bilen under tvätt, så låser den sig inte! :D
Är det bara jag eller får inte ni också den otäcka känslan av att man riskerar att bli utlåst?

Min kollega var med om en rolig grej. Han lämnade in sin V70 på service för något år sedan. Det var då VOC var nytt. Då ringer service-killen och säger:

- Det har hänt något om inte ska få hända...! Vi har låst in din bilnyckel i bilen! Har du en reserv-nyckel så du kan öppna åt oss?

- Ja, men den ligger i Luleå (och han var i Sundsvall på jobb). Så det blir ju lite långt att hämta den. Men vänta!

Min kollega låser sedan upp bilen via VOC och frågar:

- Kan ni öppna bilen nu?

- JA! Hur gick det där till?!?!

Då hade dom aldrig hört talas om den funktionen på verkstaden. Lite konstigt...! :???:

Va det verkligen bara något år sen? För då var inte VOC nytt. VOC har ju funnits sen 1999 men med en bra app sen 2012 (kan ha fel om årtalen...)
Jag vill minnas att han hade en MY12 och kan ju inte ha varit på service första året. Så det kan nog ha varit 2012. Så du kan nog ha helt rätt i årtalen. "Något år sedan..." tiden går lite snabbare än jag hinner med, så det känns inte som om det var så länge sedan. Men uppenbarligen runt 5 år sedan! :oops:
av perhall
#1167596
Jo, tiden går snabbt, men jag har låst upp min egen MY12 många gånger med mobilen så det har gått sen dess åtminstone..
Användarvisningsbild
av poseidon
#1167604
barum skrev:
Spoiler »
Hämtade min igår, exakt 25 veckor från att jag beställde den.
Vad är det för LED-ramp du monterat?
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 33
Udda specade bilar

Skinnklädd panel saknas på väldig[…]

Man kan ju ladda batterierna när man k&ou[…]

Är det inte bara en sprucken slang? Ta bort b[…]

Den ser ganska enkel ut vad gäller att komma […]