Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Vonschneider
#1140188
Efter att ha spenderat lite tid här på forumet så börjar jag undra lite över om jag gjorde rätt i att välja bort Volvo on call i min kommande V90.
Jag har -inte- valt parkeringsvärmare då jag parkerar bilen i ett varmgarage. Har läst massor om VOC men blir inte riktigt klok på om jag borde ha inkluderat detta, tar gärna andras åsikter om man -borde- ha detta eller om det är mest fördelaktigt för just appen och den omtalade parkeringsvärmaren.

Vad jag har förstått så har VOC följande egenskaper:
*Simkort i bilen
*Inkluderar bärgningshjälp
*Automatiskt krocklarm
*Spårning ifall bilen blir stulen - En bekant fick sin XC60 stulen och polisen lyckades lokalisera bilen samt se vart den hade stannat med hjälp av VOC vilket självklart skulle kännas tryggt och bra.

Men visst är det så att jag fortfarande kan ansluta bilen till internet genom min mobil och Wifi, utan VOC?
Missar jag någonting?
av bankb
#1140200
Vonschneider skrev:Efter att ha spenderat lite tid här på forumet så börjar jag undra lite över om jag gjorde rätt i att välja bort Volvo on call i min kommande V90.
Jag har -inte- valt parkeringsvärmare då jag parkerar bilen i ett varmgarage. Har läst massor om VOC men blir inte riktigt klok på om jag borde ha inkluderat detta, tar gärna andras åsikter om man -borde- ha detta eller om det är mest fördelaktigt för just appen och den omtalade parkeringsvärmaren.

Vad jag har förstått så har VOC följande egenskaper:
*Simkort i bilen
*Inkluderar bärgningshjälp
*Automatiskt krocklarm
*Spårning ifall bilen blir stulen - En bekant fick sin XC60 stulen och polisen lyckades lokalisera bilen samt se vart den hade stannat med hjälp av VOC vilket självklart skulle kännas tryggt och bra.

Men visst är det så att jag fortfarande kan ansluta bilen till internet genom min mobil och Wifi, utan VOC?
Missar jag någonting?
Kör du bilen i tjänsten eller privat?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av bankb
#1140211
Vonschneider skrev:
bankb skrev:Kör du bilen i tjänsten eller privat?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag kör både i tjänsten och privat. Skriver körjournal.
Kan bara hålla med. Utöver värmaren så är det den funktionen jag använder allra mest. Bara ett enkelt klick så har du markerat om det är privat eller i tjänsten och så får du med dig all info om sträckan du kört.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Jacobsson
#1140241
Att skicka resmål till gpsen är också mycket användbart!!
Användarvisningsbild
av Funk
#1140249
Skall du någon gång sälja bilen är den troligen svårsåld utan både värmare och oncall. Förutom alla föredlar med just oncall är det troligen frånvaron av den kombinationen som kommer att göra just din bil svårsåld eftersom nästan alla andra har det.

/Thomas
av AndS
#1140256
Funk skrev:Skall du någon gång sälja bilen är den troligen svårsåld utan både värmare och oncall. Förutom alla föredlar med just oncall är det troligen frånvaron av den kombinationen som kommer att göra just din bil svårsåld eftersom nästan alla andra har det.

/Thomas
Värmaren sitter väl i bilen även om man inte nu tar tillägget parkeringsvärmare, åtminstone om det är en diesel. Skulle förvåna mig om man inte som på V70 kan köpa funktioner som tillbehör framöver.
Tyvärr delar jag inte uppfattningen att bilen blir svårsåld, det är mest här i forumet som det resonemanget finns och vi är väl knappast 1 procent av de som köper Volvo :wink: Vill inte vara oförskämd men vi är inte statistiskt sett genomsnittsägaren av en Volvo.
av troubleshooter
#1140268
Svårsåld är väl kanske ett dumt uttryck, men självklart begränsar det antalet potentiella köpare av bilen, jag har kört manuell låda på mina sensats 4 bilar, alla ska ha varit svårsålda enligt säljare när jag bytt in bilen, konstigt ändå att samtliga bilar försvann till nya ägare inom 2 veckor......Trots manuell låda :wink:
av AndS
#1140286
troubleshooter skrev:Svårsåld är väl kanske ett dumt uttryck, men självklart begränsar det antalet potentiella köpare av bilen, jag har kört manuell låda på mina sensats 4 bilar, alla ska ha varit svårsålda enligt säljare när jag bytt in bilen, konstigt ändå att samtliga bilar försvann till nya ägare inom 2 veckor......Trots manuell låda :wink:
Jo, det ingår ju i att köpa och sälja något, köpa till lägsta pris och ge sig en acceptabel marginal vid försäljning. Så finns det 10 tänkbara intressenter där 9 inte går vidare pga av manuell låda så finns det ju en kvar :D Så det är nog som man säger i Mythbusters, det är en skröna.
Sedan vad man får för pris för olika bilar och dess tillbehör är olika, det enda vi vet att är att värdet (exkludera extrema bilar).
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10
Nytt avgasrör B234F

Behövde inte dom grejerna som var slut p&arin[…]

Jeg opplever at jeg kan se ting når jeg rygg[…]

Hej Har en v70 från 2001 och har fått[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det?