Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bankb
#1162538
Göranson skrev:Oroa dig inte, jag la till Sensus Navigation och det tog nog säkert 1-2 veckor innan det syntes... nu är det "bara" 10 veckor kvar
Märkligt att det kan skilja så mycket. Förmodligen någon fast tidpunkt i veckan det ändras och jag prickade min ändring precis innan den.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av SammeH
#1163076
Hur ofta uppdateras leverans datumet? Min bil har inte fått uppdatering sen den 17 mars. La till polestar i veckan så det lär väl uppdateras när polestaren bekräftas av fabriken. Men hur ofta uppdateras den annars? Har ni några erfarenheter?
av bankb
#1163080
SammeH skrev:Hur ofta uppdateras leverans datumet? Min bil har inte fått uppdatering sen den 17 mars. La till polestar i veckan så det lär väl uppdateras när polestaren bekräftas av fabriken. Men hur ofta uppdateras den annars? Har ni några erfarenheter?
Bara uppdaterats en gång sen jag beställde bilen i slutet på november. Då har jag gjort väldigt mycket ändringar. Men fick tidigarelagd leverans först efter att datumet för möjliga ändringar gått ut.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Hanzon
#1163084
SammeH skrev:Hur ofta uppdateras leverans datumet? Min bil har inte fått uppdatering sen den 17 mars. La till polestar i veckan så det lär väl uppdateras när polestaren bekräftas av fabriken. Men hur ofta uppdateras den annars? Har ni några erfarenheter?
Polestaroptimering utförs av din återförsäljare precis som vissa andra tillbehör monteras av ÅF före leverans.
Min erfarenhet är att det tar någon/några veckor innan ändringar/tillägg finns på minvolvo
av Cokeisit
#1164469
Jag beställde en V90CC T5 den 28:e mars, leverans enligt Min Volvo v29. Enligt säljaren troligen en vecka tidigare :)
av Elektrikern84
#1164925
Cokeisit skrev:Jag beställde en V90CC T5 den 28:e mars, leverans enligt Min Volvo v29. Enligt säljaren troligen en vecka tidigare :)
Beställde min V70 D4 Inscription nu den 30/3. Har ännu inte fått nån leverensvecka. Är det kortare lev tid på V90CC ??
av Elektrikern84
#1164926
V60D5AWDPolestar skrev:Beställde V90CC i måndags, fick idag in den på min bil med leverans V35.
Fan va tidigt. Betällde min 30/3. Har ännu inte fått nån prel lev vecka!!

V90 D4 AWD Inscription
av Xanthopteryx
#1164939
Elektrikern84 skrev:
V60D5AWDPolestar skrev:Beställde V90CC i måndags, fick idag in den på min bil med leverans V35.
Fan va tidigt. Betällde min 30/3. Har ännu inte fått nån prel lev vecka!!

V90 D4 AWD Inscription
Min var beställd någon gång typ mitten av mars? (13e tror jag) och fick preliminär 43 på nätet och 40 på papprena från säljaren.
Han gissar på slutet av september ungefär. SÅ du hamnar väl där i kronarna - oktober kanske? En V90 D4 AWD Momentum med massa lösa tillval och paket.
av Cokeisit
#1164998
Elektrikern84 skrev:
Cokeisit skrev:Jag beställde en V90CC T5 den 28:e mars, leverans enligt Min Volvo v29. Enligt säljaren troligen en vecka tidigare :)
Beställde min V70 D4 Inscription nu den 30/3. Har ännu inte fått nån leverensvecka. Är det kortare lev tid på V90CC ??
Jag tror att säljaren sa att det är kortare lev tid på CC just nu. Sedan beror det nog på val av motor.

I mitt fall gick det snabbare eftersom de specade om en redan beställd lagerbil. Den första säljaren hos den konkurrerande handlaren sa att samma bil skulle levereras i september. Jag är glad att jag kollade med en till handlare innan jag beställde :)
  • 1
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 100

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]