Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mingojogin
#1168548
Mingojogin skrev:0 veckor kvar till leverans, men beräknad leverans v.18. Stått på väg till Volvohandlare för tredje veckan nu... dagarna går långsamt och inte hört av från säljaren ännu.
D5 V90 Inscription.
Hur länge var era statusar "på väg till Volvohandlare?
av kmi
#1168552
Mingojogin skrev:
Mingojogin skrev:0 veckor kvar till leverans, men beräknad leverans v.18. Stått på väg till Volvohandlare för tredje veckan nu... dagarna går långsamt och inte hört av från säljaren ännu.
D5 V90 Inscription.
Hur länge var era statusar "på väg till Volvohandlare?
Efter 1 vecka kontaktede min volvohandlere mig kring leveransdatum. Skal hente bilen torsdag
av Vonschneider
#1168553
Mingojogin skrev:
Mingojogin skrev:0 veckor kvar till leverans, men beräknad leverans v.18. Stått på väg till Volvohandlare för tredje veckan nu... dagarna går långsamt och inte hört av från säljaren ännu.
D5 V90 Inscription.
Hur länge var era statusar "på väg till Volvohandlare?
Ring och jaga säljaren lite!
av raven76
#1168771
Någon som vet hur lång tid det tar från att bilen är byggd tills man kan hämta ut den? Jag frågade min säljare om dom var tvungen att eftermontera något, men så var det inte på min bil. Bara lite puts och leverans-kontroller.
av kmi
#1168774
raven76 skrev:Någon som vet hur lång tid det tar från att bilen är byggd tills man kan hämta ut den? Jag frågade min säljare om dom var tvungen att eftermontera något, men så var det inte på min bil. Bara lite puts och leverans-kontroller.
2 veckor för min bil.
av pwillow
#1168810
raven76 skrev:Någon som vet hur lång tid det tar från att bilen är byggd tills man kan hämta ut den? Jag frågade min säljare om dom var tvungen att eftermontera något, men så var det inte på min bil. Bara lite puts och leverans-kontroller.
Det är säkert väldigt olika beroende på återförsäljare och hur belastade dom är.
Volvo Bil som är för anställda och tjänstebilar verkar t ex vara extremt upptagna just nu. Jag får knappt tag i min säljare. Och har inte fått något preliminärt leveransdatum ännu trots beställning för 3 veckor sedan.
Användarvisningsbild
av Hanzon
#1168824
Min hade status "På väg till Volvohandlare" 10 dagar, säljaren ringde när bilen lastades av hos ÅF (24/4) och bokade in tid för leverans fyra dagar senare(27/4). Tyvärr håller inte den tidplanen eftersom det visar sig att tillbehörsfälgarna jag beställt (22") har längre leveranstid än beräknat, leverans blir nu vecka 18.
av Utern
#1171352
Nu så... nu börjar det röra på sig.
Äntligen en statusändring där det stått att ingen status kan visas för tillfället.
Nu står det 10v till leverans.
V90 D4 Business Advanced (Momentum med lite mer skrot på...)
Beställd v14. Leverans v29... :D
av pwillow
#1171475
Efter 4 veckor utan beräknat leveransdatum på min order så kom det äntligen.
Beräknad leverans vecka 37 på en D4e Inscription.

Funderar på att byta färg, upplever ni att beräknad leverans ofta påverkas av just färgbyte?
Användarvisningsbild
av Wibe
#1171479
pwillow skrev:Efter 4 veckor utan beräknat leveransdatum på min order så kom det äntligen.
Beräknad leverans vecka 37 på en D4e Inscription.

Funderar på att byta färg, upplever ni att beräknad leverans ofta påverkas av just färgbyte?
För mig gjorde det inget på tiden. Min har snarare gått ner från vecka 24 till 22 och nu verkar det som jag får bilen redan nästa vecka. T5 Inscription Savilegrå


Skickat från min iPhone med Tapatalk
  • 1
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 100

Elbilar och skatt: På Island har man fr&arin[…]

Det är kanske samma problem som på 740.[…]

XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!