Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av filippb
#1160037
SammeH skrev:Beställd näst sista Februari, tog dock lite tid innan fabriken bekräftade. Beräknad leveransvecka just nu 46.
Kan det inte vara Polestar som spökar? Den finns väl inte till V90 T5 ännu?
av V60D5AWDPolestar
#1160059
Beställde V90CC i måndags, fick idag in den på min bil med leverans V35.
av dfa
#1160129
filippb skrev:
SammeH skrev:Beställd näst sista Februari, tog dock lite tid innan fabriken bekräftade. Beräknad leveransvecka just nu 46.
Kan det inte vara Polestar som spökar? Den finns väl inte till V90 T5 ännu?[/quote]

Många ÅF har bokat upp bilar utan att ha en kund till dem. När man hittar en köpare så får kunden får sedan ändra specen ( färg, utrustning...) och detta gör att man kan "få" en bil snabbare om man "hittar" en bil som en ÅF redan har bokat.
Därför är det väldigt relevant av vilken ÅF som man köper bilen av och om den är förbokad eller inte.

Jobbar du på Volvo och beställer en tjänstebil kommer den garanterat inte att vara förbokad utan bilen beställs då du lägger ordern.
Går du in på Volvobil.se så ser du leveranstiderna där så som de är om du lägger en order mot fabriken idag.
Användarvisningsbild
av SammeH
#1160377
dfa skrev:
filippb skrev:
SammeH skrev:Beställd näst sista Februari, tog dock lite tid innan fabriken bekräftade. Beräknad leveransvecka just nu 46.
Kan det inte vara Polestar som spökar? Den finns väl inte till V90 T5 ännu?
Många ÅF har bokat upp bilar utan att ha en kund till dem. När man hittar en köpare så får kunden får sedan ändra specen ( färg, utrustning...) och detta gör att man kan "få" en bil snabbare om man "hittar" en bil som en ÅF redan har bokat.
Därför är det väldigt relevant av vilken ÅF som man köper bilen av och om den är förbokad eller inte.

Jobbar du på Volvo och beställer en tjänstebil kommer den garanterat inte att vara förbokad utan bilen beställs då du lägger ordern.
Går du in på Volvobil.se så ser du leveranstiderna där så som de är om du lägger en order mot fabriken idag.[/quote]


Jobbar på Volvo och det är en tjänstebil. Ja, polestar kan det vara som spökar. I arket man beställer fanns det polestar att välja så jag tog det. Men sen ringde dom och sa att det inte fanns ännu men dom jobbar på det. Men om det kommer ut innan bilen är byggd så skulle jag få den med polestar. Men det är som känns mest mystiskt är att andra som beställt ungefär samtidigt har fått leverans 10-20+ veckor före mig, förlåt för ett tjat om det men kan inte släppa det och fattar inte varför. Det borde inte vara en skillnad på tiotal veckor beroende på om man lägger till polestar eller R-design eller nåt annat tycker jag.
av Xanthopteryx
#1160442
V60D5AWDPolestar skrev:Beställde V90CC i måndags, fick idag in den på min bil med leverans V35.
What?
V90 beställd för typ en och en halv vecka sedan, leverans just nu 43.
av FXC
#1160553
kez_style skrev:Bild

Idag hämtar jag ut min nya v90 d3 Inscription :)Bild

Skickat från min E5823 via Tapatalk
Väldigt snygg! Är det chrystal white? Har själv en sådan på g så det skulle vara tacksamt om du kan lägga upp lite mer bilder sen!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av kez_style
#1160569
FXC skrev:
kez_style skrev:Bild

Idag hämtar jag ut min nya v90 d3 Inscription :)Bild

Skickat från min E5823 via Tapatalk
Väldigt snygg! Är det chrystal white? Har själv en sådan på g så det skulle vara tacksamt om du kan lägga upp lite mer bilder sen!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Nope, valde solid vit :)
Absolut.. Leverans runt 16 :)

Skickat från min E5823 via Tapatalk
  • 1
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 100
Däckslitage insidan.

Har en citroen c3 2005 som sliter däck p&arin[…]

Kan det vara vevaxelgivaren som gett upp?

Mja, V70in har jag haft i 12 år så n[…]

Leasing bildäck

Bilen är ju returnerad med vinterdäcken […]